Reklama na Facebooku to narzędzie, które pozwala realizować wiele celów zarówno tych sprzedażowych, jak i wizerunkowych. Chociaż z reklamami na tej platformie do czynienia mamy od bardzo dawna, to nadal prowadzenie kampanii sprawia trudność wielu osobom. Wynika to z tego, że mechanizmy reklamowe Facebooka nie zawsze są jasne, a zamiany w nich następują bardzo często. Oznacza to, że swoją wiedzę na temat reklam na Facebooku trzeba stale aktualizować. Zobacz nasz poradnika jak krok po kroku założyć reklamę na Facebooku.

Krok pierwszy: ustalenie celu kampanii reklamowej

Reklamy na Facebooku mogą mieć różnorodne cele. Propozycje, które oferuje platforma, są skupione w 3 grupach tematycznych. Pierwsza z nich to świadomość – tutaj można m.in. promować swoją firmę na rynku lokalnym czy też zwiększać ilość fanów fanpage. Kolejna grupa do działania. Wybierając reklamy do niej należące, można przekierować ruch na swoją stronę, budować  zasięgi, zachęcać do zainstalowania aplikacji czy wyświetlenia filmu, a także pozyskiwać leady. Ostania grupa reklam jest ta związana z konwersjami. Celem tworzonych przekazów jest zwiększenie konwersji, sprzedaż katalogu produktów czy promowanie lokalizacji firm wśród osób przebywających w pobliżu. Bogaty wybór celów sprawia, że trzeba dokładnie przemyśleć jakich działań od odbiorców komunikatu się oczekuje. Zły wybór celu może sprawić, że reklama na Facebooku będzie nieskuteczna.

Krok drugi: grupa docelowa

Kolejnym krokiem tworzenia reklam na Facebooku jest dobór grupy docelowej. Facebook pozwala na bardzo szczegółowe jej targetowanie. Osoba tworząca kampanie może dokładnie dookreślić miejsce zamieszkania grupy docelowe (co do dzielnicy), wiek, płeć, zainteresowania i zachowania. Istnieje również możliwość skierowania reklamy do osób podobnych do aktualnych fanów fanpage’a lub do osób, do których posiadamy mail lub numery telefonów (czyli bazy wewnętrznej firmy). W dwóch ostatnich przypadkach należy wybrać opcję kierowania reklam do grup podobnych odbiorców lub niestandardowych odbiorców.

Umiejscowienie reklam na Facebooku

Facebook proponuje kilka wariantów umiejscowienia przekazów reklamowych. Pierwszy z nich na to na tablicy osób, które należą do grupy docelowej, drugi to belka po prawej stronie. W tym etapie można również wybrać czy reklama ma być wyświetlana tylko na Facebooku, czy również i na Instagramie (jest to możliwe, jeśli posiada się połączone konta), w Messengerze lub w sieciach współpracujących z Facebookiem.

Budżet reklamy na Facebooku

W kolejnym kroku budowania kampanii reklamowej na Facebooku ustala się wysokość budżetu. Może być on dzienny lub całkowity. Na tym etapie konieczne jest też, zaznaczenie jak długo przekaz reklamowy ma pokazywać się odbiorom.

Krok czwarty: kreacja reklamowa na Facebooku

Na tym etapie wybierana jest kreacja graficzna reklamy na Facebooku oraz tworzony jest tekst reklamy. Promować można albo post stworzy specjalnie z myślą o kampanii, albo ten, który został już umieszczony na tablicy. Grafika powinna mieć odpowiednie wymiary, a także zawierać mniej niż 20% tekstu. Po uzupełnieniu wszystkich pól reklamę należy, poprzez kliknięcie w przycisk konstytucji, przesłać do zatwierdzenia Facebookowi. Proces sprawdzania reklamy trwa ok. 2-3 godzin (regulamin Facebooka podaje, że maksymalny czas oczekiwania to 48 godzin).

Analityka reklam na Facebooku

Po zatwierdzeniu przez Facebooka reklamy będzie ona wyświetlać się wybranej grupie docelowej. Nie oznacza to jednak, że można ją pozostawić samą sobie. Nad tym, jakie są efekty reklamy na Facebooku, można czuwać na bieżąco. Dane analityczne potrzebne do mierzenia jej efektywności można znaleźć w Power Editorze lub w Menedżerze Reklam, czyli tych narzędziach, których tworzy się przekaz reklamowy.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ