Przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem, zachęcani są do planowania działań marketingowych. Mogą oni przeczytać o tym, jak ważne jest tworzenie planu i strategii marketingowej oraz konsekwentne podążanie nią. Tymczasem w marketingu nie da się przewidzieć wszystkiego. Niekiedy sytuacje wymagają natychmiastowej reakcji i umiejętności wykorzystania danego zdarzenia do promocji marek. Takie działania opierają się na real time marketingu. Termin ten jest niezwykle modny w ostatnim czasie, jednak niewiele osób wie, czym jest real time marketing. Jeśli i ty masz wątpliwości, przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się  jak wykorzystywać działania RTM w biznesie.

Czym jest real time marketing?

Real time marketing, nazywany w skrócie RTM to rodzaj działań marketingowych polegający na natychmiastowej reakcji na aktualne wydarzenia zachodzące w świecie rzeczywistym i wirtualnym, które są ważne dla całej populacji lub wybranej społeczności i zyskują duży rozdźwięk medialny. Wiele osób do real time marketingu zlicza również cykliczne wydarzenia, o których jest głośno w mediach np. Mistrzostwa  Świata w Piłce Nożnej czy rozpoczęcie roku szkolnego lub inne cykliczne święta.

Na czym polega real time marketing?

RTM polega na podejmowaniu przez przedsiębiorstwo działań promocyjnych, które wykorzystują aktualne wydarzenia. Opracowany przekaz musi być umieszczony szybko oraz być inteligentny, zabawny i odpowiadać na potrzeby odbiorców. Konieczne powinien nawiązywać również do działań/ produktów/usług przedsiębiorstwa.

RTM, gdzie go prowadzić?

Ze względu na to, że content przygotowany w oparciu o real time marketing wymaga, jak najszybszego rozdystrybuowania najlepszymi kanałami do dzielenia się nim są social media. Pozwalają one na stały kontakt z użytkownikami oraz eliminują pośredników, którzy mogą opóźnić przekazanie informacji. Social media sprawiają, że content rozprzestrzenia się szybko, a co więcej, użytkownicy sami mogą udostępniać go dalej. W przypadku stosowania real time marketingu przy świętach cyklicznych dobrym kanałem dystrybucji contentu jest również mailing.

Jak prowadzić real time marketing w firmie?

Wbrew pozorom prowadzenie działań real time marketingowych nie jest proste. Aby mogły one zaistnieć, konieczne jest przechwytywanie informacji, którymi interesują się potencjalni odbiorcy. Wymaga to od osoby odpowiedniego zrozumienia komentowanego faktu oraz jego konsekwencji. Co więcej, osoba tworząca tzw. newsjacking powinna umieć prognozować relacje odbiorców oraz znać ich preferencje i zainteresowania. Ne można też zapominać, że real time marketing jest ryzykowny. Umieszczenie wydarzeń w nieodpowiednim kontakcie może dla firmy stać się nie lada problem. Na swoje skórze doświadczyło to już wiele firm, a jako przykład można podać, chociaż ostatnią akcję marki Tiger związaną z Powstaniem Warszawskim. Jeśli chce się więc wdrożyć real time manekin w przedsiębiorstwie,  konieczne jest przewidzenie, w jakie sytuacje i na jakich zasadach się angażować, a jakie lepiej pominąć marketingowym milczeniem.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ