W przypadku produktów kupowanych online duże znaczenie ma to, jak zostały zapakowane. Prowadząc własny biznes warto o tym pamiętać.
Własny biznes był strzałem w dziesiątkę. Ręcznie wykonywane, drewniane przedmioty sprzedają się wyśmienicie, a zamówienia składają klienci nie tylko z kraju, ale też z zagranicy. Prowadzenie firmy nie sprawia ci większych problemów, dobrze radzisz sobie też z całą niezbędną dokumentacją. Tylko jedna rzecz przysparza ci niemałych trudności. Chodzi o pakowanie wysyłanych klientom przedmiotów.
Muszą przecież być odpowiednio zabezpieczone podczas transportu, a jednocześnie prezentować się najlepiej, jak to tylko możliwe. Odpadają więc kartony z odzysku i zgniecione gazety, bo taki sposób niezbyt dobrze łączy się z twoimi produktami. Dowiedz się więc, jak zapakować przesyłkę, by wyglądała stylowo, a zarazem nie była narażona na uszkodzenia, o które w drodze od ciebie do klienta niestety naprawdę nietrudno.
Karton to podstawa
To właśnie karton odpowiada za pierwsze wrażenie klienta, do którego dotrze przesyłka. Nie bez znaczenia jest też fakt, że w dużej mierze zależy od niego bezpieczeństwo przesyłki. Nawet, jeśli owiniesz przedmiot w folię bąbelkową i wypełnisz puste przestrzenie, przesyłka zapakowania w kiepskiej jakości karton może łatwo się uszkodzić. Do kwestii wytrzymałości tektury za chwilę wrócimy, teraz natomiast skupmy się na jej walorach wizualnych.
Chcąc, by wygląd przesyłki mile zaskoczył odbiorcę, warto zamówić firmowe opakowania kartonowe. Nie tylko będą one dopasowane rozmiarem do twoich produktów, ale też podkreślą ich charakter i wpiszą się w jej wizerunek. Możesz zamówić kartony z twoim logo lub innym nadrukiem, a nawet wykonane z kolorowej, lakierowanej tektury. Naprawdę jest w czym wybierać, bo korzystając z możliwości branży można zrealizować niemal każdy projekt.
Konstrukcja kartonu
Jak już wspomnieliśmy, poza wyglądem, największe znaczenie ma wytrzymałość kartonu. Ta w największej mierze zależy od jego grubości. Do pakowania niewielkich i stosunkowo lekkich przedmiotów w zupełności wystarczy tektura trójwarstwowa o grubości od 3 do 4 milimetrów. Jeśli natomiast zamierzasz zapakować cięższe produkty, sięgnij po grubszą (co najmniej 6 milimetrów), pięciowarstwową tekturę.
Druga kwestia to konstrukcja samego kartonu. Najtańsze (i co za tym idzie – najpopularniejsze) kartony to opakowania klapowe. Nie zawsze jednak odpowiednio się prezentują, a do poprawnego zamknięcia wymagają użycia taśmy. Dlatego w trosce o wygląd przesyłki warto wybrać kartony fasonowe. Posiadają one specjalny system zamknięcia, dzięki czemu nie wymagają oklejania, a ich otwarcie jest banalnie łatwe.
Wypełnij opakowanie
Bezpieczna i stylowa przesyłka nie może obejść się bez odpowiedniego wypełnienia. Zapomnij jednak o zgniecionych gazetach, ulotkach lub – o zgrozo! – o firmowych dokumentach zawierających poufne dane. Dobrze sprawdza się natomiast folia bąbelkowa, która nie tylko świetnie zabezpiecza przesyłkę, ale też jest naprawdę lubiana przez niektórych klientów.
Jeżeli jednak zależy ci na tym, by przesyłką odróżnić się od wszystkich pozostałych firm, wybierz inny rodzaj wypełnienia. Na przykład sianko – w sprzedaży dostępne są wersje syntetyczne – które doskonale pochłania wstrząsy, chroniąc ładunek przed uszkodzeniami mechanicznymi.