Internet w dzisiejszych czasach ma wielką moc i siłę przebicia, dlatego też każdy administrator stron internetowych chce aby jego dzieło było jak najbardziej przejrzyste jak i też łatwo dostępne, jednak czy nie robi przy tym jakiś błędów?
Pierwsze kroki – Analiza
Często jest tak, że administrując stronę internetową jakiejś firmy czy też sklepu internetowego sami nie widzimy możliwości jej poprawy. Warto jest wtedy wczuć się w profil klienta i samodzielnie od zewnątrz zobaczyć stronę. W tym momencie sami możemy zobaczyć jakie istnieją problemy związane ze stroną jak i też co wymaga poprawy. Dodatkowo warto jest się skupić na linkowaniu strony, a przede wszystkim na linkach wewnętrznych – nie bez znaczenia jest też pozycjonowanie sklepu (https://traffictrends.pl/blog/najpowazniejsze-bledy-w-dzialaniach-seo-7-najczestsze-bledy-w-linkowaniu-wewnetrznym/) o którym można przeczytać między innymi na blogach.
Czym są linki wewnętrzne?
Linki wewnętrzne strony można zauważyć przede wszystkim na stronach sklepów internetowych, czyli tam gdzie można zastosować duże jak i małe kategorie na przykład oferowanych produktów. Linki wewnętrzne tworzą specjalną sieć wewnętrzną strony, czyli drzewo. Dzięki nim wszystkie odnośniki nakierują – nawigują wszystkie ruchy użytkownika. Niestety czasami przy dokładaniu podlinków zapomina się o ich skategoryzowaniu co skutkuje tym, że podczas wyszukiwania zewnętrznego roboty Google nie widzą linku małego i go nie wyświetlają na wyszukiwarce. W ten sposób można stracić wielu klientów a dodatkowo może się nikt nie dowiedzieć że dana firma dołożyła w swoim zakresie nową usługę czy też produkt. Właśnie dlatego wszyscy właściciele stron powinni dość często analizować swoje strony jak i na bieżąco je udoskonalać.
Łatwość otwierania poszczególnych zakładek, czyli wyraźne nawigowanie
Każdy użytkownik Internetu poszukując jakiejś usługi czy też produktu w pierwszej kolejności przegląda wiele ofert. Trafienie z produktem w klienta wymaga nie tylko dobrej ceny, ale przede wszystkim szybkiego odnalezienia go. Wiele stron jest zbyt skomplikowana dla użytkowników, dlatego też rezygnują oni z jej przeglądania już na samym początku. Każda strona firmy czy też sklepu powinna być łatwa w obsłudze i przejrzysta do przeglądania. Wszystkie kategorie powinny być łatwe w wyszukiwaniu jak i też nie powinny być drzewne – maksymalnie dwa kliknięcia w podkatalogi powinny sprowadzać stronę linkiem wewnętrznym w oczekiwaną kategorię. Wszystkie metody wyszukiwania na stronie powinny być widoczne jak i proste w obsłudze. Jednym słowem mówiąc przeglądanie danej strony musi być dostosowane dla każdej osoby bez względu na wiek czy też poziom analitycznego myślenia, musi być dobre, a nawigowanie inteligentne.