Wydaje się, że opisać jakiś produkt to jedna z najprostszych rzeczy na świecie. Wystarczy patrząc na niego, napisać jaki jest, prawda? Błąd! To wcale nie jest tak proste i w tym artykule wyjaśnimy jakich opisów produktów lepiej nie umieszczać na swoim sklepie internetowym
Dlaczego specyfikacje to nie opisy produktów
Zapewne każdy, kto chciał kupić coś w internecie, po kliknięciu w opis produktu zobaczył tylko jego dane techniczne lub wymiary. Mieściły się raptem w jednej linijce tekstu i zbyt wiele o produkcie w zasadzie nie mówiły. Niektórych sprzedawców może to dziwić, ale takie suche dane nie są wcale najważniejsze. Nie odpowiadają też na pytania (oprócz tych podstawowych, technicznych) ani nie rozwiewają też wątpliwości. Słowem nie są skuteczne jeśli chodzi o nakłonienie potencjalnego klienta do zakupu. Te suche dane są ważne jednak nie są opisem ale specyfikacją. Koniecznie trzeba ją umieścić na stronie opisu, jednak na samym końcu. Opis ma przedstawiać produkt czy usługę i korzyści płynące z ich zakupu.
Czy wystarczy kopiować opisy produktów otrzymane od producenta?
Oczywiście warto a nawet trzeba się z nimi zapoznać, ale z całą pewnością kopiować ich nie należy. Przeglądając różne sklepy, natknąłeś się niejednokrotnie na kilka identycznych opisów tego samego produktu. To jest dowód na to, że ci sprzedawcy skopiowali opisy od producenta. Załóżmy jednak, że w końcu trafiłeś na opis produktu, który był oryginalny. Przedstawiał pełne zastosowanie danego przedmiotu i korzyści z jego posiadania. Gdzie więc kupisz ten produkt? Najprawdopodobniej w tym sklepie, który poświęcił czas na zredagowanie oryginalnego opisu. Dlatego też zawsze warto pisać oryginalne treści. Nikt nie przepada za plagiatorami tak jak za podrobionymi towarami. Unikalny opis dowodzi też profesjonalizmu sprzedawcy i indywidualnego (na ile pozwala internet) podejścia do klienta.
Skoro ludzie mało czytają to czy opisy produktów mogą być krótkie?
Jeśli masz duży sklep, perspektywa napisania wielu oryginalnych opisów produktów wydaje się przerażająca. Nie powinieneś się jednak zniechęcać i poświęcić im należną ilość czasu. Skracanie ich nie pomoże, będzie wręcz działać na Twoją niekorzyść. Opisy produktów mogą mieć w zależności od branży różne długości, jednak nigdy nie powinny być krótsze niż 1000 znaków ze spacjami. Sprawdź przykłady na stronie https://www.experts4blogs.pl/oferta/opisy-produktow-i-kategorii/ . Tyle można napisać nawet o najprostszym przedmiocie. W tym celu pomoże wczucie się w klienta, pisz tak jakbyś sam sobie chciał sprzedać swój produkt. Podziel opis na akapity i nie zbijaj go w jedną bryłę tekstu, wtedy będzie on czytelniejszy i przyjemniejszy dla klienta. Pisz od ogółu (najważniejszej podstawowej cechy) do szczegółu. A także snuj opowieść o tym jak bardzo kupujący skorzysta z nabycia Twojego towaru. Pamiętaj jednak, że im opis dłuższy i bardziej wciągający, myślowo „oswaja” czytelnika z produktem, tym większe szanse na jego kupno stwarza. Twórz więc długie, oryginalne i wyczerpujące opisy produktów. Wysiłek w nie włożony z całą pewnością się opłaci.