Narzędzia marketingu internetowego dla sklepów

E-commerce jest branżą, w której konieczne jest wykorzystywanie szerokiej gamy narzędzi marketingowych. Ogromna konkurencyjność sprawia, że nie można zignorować żadnego sposobu na dotarcie do Klienta. Na szczęście dostępnych metod jest naprawdę dużo. Jakie sposoby są obecnie najczęściej wykorzystywane przez sklepy internetowe, by skutecznie promować działalność? Przyjrzyjmy się temu!

Pozycjonowanie

Jedną z podstawowych metod promocji biznesu w internecie jest pozycjonowanie. Większość klientów szuka atrakcyjnych ofert przez wyszukiwarki internetowe, dlatego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest bardzo ważna dla widoczności sklepu. Ciężko obecnie o internetowego sprzedawcę, który nie stara się wykorzystać potencjału pozycjonowania.

Ten kanał marketingowy jest powszechnie wykorzystywany, jednak niewielkiej ilości firm udaje się osiągnąć pożądany efekt. Nie można powiedzieć, iż istnieje uniwersalna recepta na sukces w tym zakresie. Można jednak zidentyfikować często popełniane błędy. Jednym z nich jest nastawienie na natychmiastowe efekty. W większości przypadków można je osiągnąć tylko poprzez inwazyjne działania, które niestety powodują skutki uboczne w postaci manualnych kar nałożonych na witrynę przez wyszukiwarkę, a ich odwrócenie wymaga dużych nakładów finansowych oraz czasowych.

Należy też pamiętać, by „mierzyć siły na zamiary”. W praktyce oznacza to wybór strategii dostosowanej do budżetu i mającej rzeczywisty potencjał na sukces. Wiele firm próbuje walczyć o najwyższe pozycje na najbardziej popularne i ogólne słowa kluczowe, na które jest ogromna konkurencja. Bardzo często jednak ogromne wydatki przeznaczane na tego rodzaju działania zostają zmarnowane, ponieważ efekty są rozczarowujące. Dlatego bardziej opłacalne nierzadko okazuje się pozycjonowanie na dużą ilość mniej konkurencyjnych fraz.

Google Ads

Google Ads (do niedawna Google AdWords) jest bardzo popularnym systemem reklamowym wprowadzonym w 2000 roku przez firmę Google. Jest to jedna z najbardziej elastycznych, a w przypadku skutecznej optymalizacji niezwykle opłacalnych, form marketingu internetowego.

W ramach tej usługi sprzedawca internetowy może zamówić wyświetlanie reklamy nad wynikami wyszukiwaniami, za którą płaci tylko wtedy, gdy klient w nią kliknie. Bardzo ważna jest tutaj właściwa optymalizacja, ponieważ koszt kliknięcia jest wprost proporcjonalny do konkurencyjności danej frazy. Dlatego też należy dokładnie zastanowić się, czy powinniśmy postawić na konkurencyjne (i drogie) frazy, czy raczej większą ilość tańszych. W przypadku niewielkich biznesów zazwyczaj skuteczniejsza jest druga metoda.

E-mail marketing

E-mail marketing jest wydajną formą dotarcia do klienta dla internetowych sprzedawców. Na rynku dostępne są programy do e-mail marketingu, które pozwalają na automatyzację kampanii i dokładną segmentację klientów. Dzięki temu istnieje możliwość wysłania klientom wiadomości dostosowanych do ich nawyków zakupowych.

E-mail marketing ma ogromny potencjał dla firm, którym zależy na zyskaniu stałych Klientów. ‚Dzięki niemu możemy informować Klientów o zindywidualizowanych ofertach, takich jak kody rabatowe zachęcające do ponownych zakupów. We współczesnym e-commerce walka o lojalność Klienta ma priorytetowe znaczenie, dlatego warto wykorzystać każdą metodę, która pozwala uzyskać w niej sukces.

Łączenie kanałów marketingowych to podstawa

Planując kampanię marketingową, należy pamiętać o tym, że wykorzystywanie tylko jednego kanału marketingowego naraz w warunkach ogromnej konkurencji okazuje się niewystarczające. Najlepsze rezultaty daje wykorzystanie efektu synergii, w którym kanały marketingowe nie tylko zwiększają ruch same w sobie, ale i wzmacniają skuteczność pozostałych.

NPROFIT – specjaliści od marketingu w internecie

Dobrze przygotowania kampania to taka, która daje maksymalne efekty przy jednoczesnej minimalizacji wydatków. Warto w tym zakresie zaufać specjalistom, którzy mają już duże doświadczenie. Jedną z takich firm jest NPROFIT, która oferuje usługę pozycjonowania i kampanie Google Ads. Warto wspomnieć, iż częścią jej działalności jest prowadzenie sklepu internetowego, który cieszy się dużą popularnością. Dlatego też wszystkie proponowane przez nią rozwiązania zostały już wcześniej przetestowane!

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ