Prowadząc biznes internetowy, konieczne jest zatroszczenie się o mnóstwo rzeczy. Jedna z tych ważniejszych jest własna domena, która będzie również adresem e-sklepu w sieci. Dobrze dobrana będzie pracowała na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa oraz sprawi, że do e-sklepu będzie łatwo dotrzeć. Odpowiednia nazwa to jednak nie tylko dobry PR, ale także i realna możliwość obniżenia kosztów działań reklamowych. Zobacz jak wybrać domenę dla sklepu internetowego.
Dlaczego warto mieć własną domenę prowadzić biznes internetowy?
Własna domen to element budowania wizerunku każdego przedsiębiorstwa, również tego internetowego. Związana z nazwą lub dzielnością sklepu pracuje na to, jak użytkownicy sieci postrzegają sklep oraz w jakim stopniu go zapamiętują. Własna domena sprawia również, że klienci z większym zaufaniem podchodzą do biznesu. Traktują go jako profesjonalny i wiarygodny, a także dostrzegają, że właścicielowi zależy na stworzeniu rozpoznawalnej marki, a nie tylko na wzbogaceniu się ich kosztem. Należy pamiętać, że domenę się wykupuje. Koszt jej nabycia zazwyczaj nie jest duży w przypadku mniej popularnych nazw. Domeny wykupuje się na rok i odnawia po upłynięciu tego czasu. Jeśli chce się być w pełni profesjonalnym, należy zadać o to, aby zakupić również domeny o tej samej nazwie, ale z innymi końcówka. Dzięki temu nikt nie otworzy sklepu internetowego o zbliżonej nazwie do twojej.
Jaką domenę wybrać dla sklepu internetowego?
Najłatwiej i najlepiej, jeśli domena jest taka sama jak nazwa sklepu. Dzięki temu łatwiej jest promować biznes. Klienci tez łatwo będą mogli odszukać sklep, wpisując w wyszukiwarkę jedno słowo lub wyrażenie. Dlatego też zaleca się, aby te dwie rzeczy były ze sobą spójne.
Przy wyborze domeny oprócz jej nazwy ważna jest również końcówka. Powinno się ją uzależnić od tego, w jakim kraju będzie się sprzedawać swoje produkty. Jeśli sprzedaż planuje się głównie na terenie Polski dobrze wybrać końcówkę .pl. Jest ona najpopularniejsza i wiele osób odruchowo wpisuje ją w wyszukiwarkę. Alternatyw dla niej jest końcówka .com. Domena z końcówką .com jest najdroższą opcją, ale pozwala na prowadzenie biznesu na całym świecie, z racji tego, że jest uniwersalna.
Domena dla sklepu internetowego – czego unikać?
Przede wszystkim należy unikać kupowania domen, które jednoznacznie kojarzą się z pewnym przesłaniem. Mowa tu przede wszystkim o końcówkach. I tak końcówka .org przypisywana jest organizacją pozarządowym, .edu – firmom działającym w zakresie edukacji, a .info – serwisom informacyjnym.
Wybierając domenę dla sklepu internetowego, trzeba też unikać skomplikowanych nazw, które trudno wymówić czy zapamiętać. Dobrze jest też nie wybierać domen, które zawierają w sobie myślniki, cyfry czy inne ozdobniki. Najlepiej postawić na prostą nazwę, która będzie minimalizować pomyłki w wyszukiwarce. Jeśli nie chce się wymyślać nazwy własnej, dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzić do domeny słowa kluczowe, po których użytkownicy poszukują produktów z danej branży. Jeśli działasz w branży nowych technologii, możesz w nazwie domeny wykorzystać przedrostki „i” oraz „e”, które kojarzą się z innowacjami.