Przed rozpoczęciem kampanii SEO, właściciele firm powinni zostać dobrze poinformowani na temat marketingu w sieci, aby uzyskać podstawową wiedzę na temat tego, czym jest SEO. Inaczej mogą paść ofiarami nieuczciwych firm.
W świecie SEO, firmy lub osoby bez skrupułów, mogą wykorzystać niewiedzę właścicieli firm i biznesów, aby uruchomić nieskuteczne, kosztowne i nieetyczne kampanie SEM, które w najlepszym wypadku zapewnią minimalne efekty lub w najgorszym doprowadzą do całkowitego usunięcia strony (deindeksacji) z wyników wyszukiwania.
To nie oznacza, że tanie SEO jest lepsze. Takie podejście zazwyczaj oznacza, że wyniki będą poniżej normy. I to jest w pewien sposób zrozumiałe, dlaczego niektórzy właściciele firm dają się skusić na obietnice w stylu szybko, dobrze i tanio. Niestety jak w żadnej innej branży, tak również w SEO takie postępowanie zwyczajnie nie działa, a może dodatkowo zaszkodzić. Właściciele firm po prostu nie mają czasu na naukę tej gałęzi marketingu internetowego, który jest często owiany tajemnicą i nutką mistycyzmu dla osób postronnych.
Planowanie kampanii SEO
Jako właściciel firmy, należy najpierw zapoznać się z wytycznymi Google dla webmasterów i wiedzieć, że wytyczne te są przestrzegane. Następnym krokiem jest ustalenie celów i założeń kampanii.
W przeciwieństwie do kampanii PPC, SEO wymaga czasu i jest swojego rodzaju inwestycją, która w dłuższym okresie zwraca się z nawiązką. Proces dodawania treści, ustalenie kwestii technicznych oraz zdobywania linków tak naprawdę nigdy się nie kończy.
Jednak, mimo że kampania SEO jest „płynna”, nadal istnieje kilka wytycznych, które będą kształtować wysiłki:
- Kontrola w kwestiach SEO musi być przeprowadzana regularnie, w celu zapewnienia, że strona jest w dobrym stanie technicznym, a problemy i przeszkody dla SEO zostały zdiagnozowane i poddane procesowi naprawy.
- Kontrola linków może stać się w pewnym momencie wybawieniem, w tym sensie, aby zapobiec nałożeniu kary przez aktualizację Penguin. Wtedy najlepiej być kilka kroków naprzód od ostrzeżenia o „nienaturalnych linkach”, które mogą pojawić się w skrzynce odbiorczej, gdy ktoś postanowi pomóc Twojej stronie.
- Badania i analizy słów kluczowych to chleb powszedni SEO. Włączenie do kampanii kolejnych słów kluczowych, które są często wyszukiwane i uwzględnienie ich w procesie optymalizacji jest podstawą dobrze prowadzonej optymalizacji SEO.
- Analiza konkurencji również stanowi rutynową praktykę, ponieważ pomoże Ci nadążać, a nawet wyprzedzić swoich konkurentów.
- Content marketing jest zadaniem ciągłym, które następuje wg ułożonego harmonogramu. Celem jest zdobycie linków i dostarczenie przydatnych zasobów, które mogą być przydatne dla użytkowników Internetu.
Nie bój się pytać, odpowiedzialna agencja SEO powinna być transparentna oraz w uczciwy sposób opowiadać o swoich metodach działania.