Właściciele e-sklepów zdają sobie sprawę, jak ważny jest obraz w ich branży. Profesjonalne, niesztampowe zdjęcia, które prezentują produkt, potrafią być największym orężem marketingowym. Zauroczeni nim klienci chętnie oglądają i kupują promowane towary. Zdjęcia produktów można jednak umieszczać nie tylko na stronie www, ale także w mediach społecznościowych. Szczególnie ważnym kanałem social mediów dla sklepów internetowych powinien być Instagram. Kanał ten opiera się przede wszystkim na zdjęciach oraz filmach video. Jest on więc idealnym miejscem na prowadzenie działań marketingowych, sprzedażowych oraz PR-owych. Zobacz jak prowadzić konto na Instagramie dla e-sklepu.

Jak założyć konto na Instagramie dla sklepu internetowego?

Instagram jest aplikacją, z której można korzystać tylko na urządzeniach mobilnych, tj. telefonie lub tablecie. Za pomocą komputera stacjonarnego lub laptopa nie są się prowadzić konta na tej platformie.  W związku z tym proces zakładania konta na Instagramie dla sklepu internetowego należy rozpocząć od pobrania odpowiedniej aplikacji na telefon/tablet. Aplikacje pobiera się ze sklepu Play, App Store czy Windows Phone Store, w zależności, z jakiego systemu operacyjnego się korzysta. Po jej zainstalowaniu można założyć konto. W przypadku, gdy ma ono promować sklep internetowy, dobrze jest od razu założyć konto biznesowe na Instagramie  oraz połączyć go z Facebookiem. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych. Danymi tymi są nazwa profilu, zdjęcie profilowe oraz krótki opis z aktywnym linkiem. Przygotowaniu opisu warto poświęcić kilka chwil oraz zrobić to profesjonalnie. Ważna jest tu przede wszystkim nazwa, która powinna kojarzyć się ze sklepem internetowym (najlepiej być taka sama) oraz zdjęcie profilowe, które najkorzystniej, jeśli przybierz postać logotypu.

Jakie zdjęcia dodawać na Instagrama?

Na profil sklepu internetowego na Instagramie można dodawać zarówno zdjęcia, jak i filmy. Możliwe jest wykonywanie także relacji na żywo. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że na Instagrama nie powinno się dodać byle jakich zdjęć. Muszą one być estetyczne, ciekawe i regionalne. Tylko takie zostają zauważone i polubione przez użytkowników tego kanału społecznościowego. Ważne jest także, aby fotografie były autentyczne i spontaniczne. Sprzedawane przedmioty najlepiej ukazywać w kontakcie. Na Instagramie nie sprawdzą się typowe zdjęcia produktowe czy obrazki zakupiona w banku zdjęć. Jeśli chcesz takie wykorzystywać, lepiej od razu odpuść sobie działanie w tym kanale. Poprzez zamieszczane fotografie staraj się pokazać osobowość firmy i życie zza kulis. Najważniejsze co musisz mieć to pomysł na prowadzenie profilu sklepu internetowego na Instagramie.

Nie zapominaj o promocji

Samo umieszczenie ciekawych zdjęć nie jest gwarancją sukcesu. Fotografie te należy promować. Najprościej można to zrobić, umieszczają w opisie zdjęcia hasztagi. Przyciągają one użytkowników Instagrama, którzy są zainteresowani podobnym zagadnieniami i zachęca do lajkowania. Warto też znacząc lokalizacja. Tagowanie obrazków na Instagramie oznacza, że informuje się, w jakiej lokalizacji zostało wykonane zdjęcie lub film i kto ewentualnie oprócz nas na nim się znajduje.

W promocji wpisów na Instagramie nie zapominaj także o możliwość promocji samych postów. Możliwość założenia bezpośredniej reklamy na Instagramie pojawiła się stosunków niedawno wraz z modułem rozbudowanych statystyki, dzięki, którym można śledzi kto obserwuje profil firmowy e-sklepu na Instagramie.

Nie można też zapominać o zewnętrznych narzędziach dedykowanym e –sklepom, które chcą prowadzić działania marketingowe na Instagramie. Pomagają one w bezpośrednim przekierowywaniu do strony www (przypominamy, że umieszczenie aktywnych linkowe we wpisach jest niemożliwe) lub wysyłają dedykowane wiadomości użytkownikom, którzy zainteresowali się wybranym produktem.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ