Z jakim kosztem tak naprawdę wiąże się organizacja targów i stoiska? Oczywiście “to zależy” ponieważ nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie – wiele czynników wpływa na finalną cenę przedsięwzięcia. Istnieją natomiast koszty stałe, o których można pamiętać oraz takie, które można spróbować oszacować.
Szacunki – podstawa finansowania udziału w targach
Zanim przystąpimy do podpisywania umów i wydawania pieniędzy, musimy dokładnie zaplanować, ile ich potrzebujemy. Trzeba uwzględnić takie czynniki jak:
- koszt powierzchni targowej (o niej napiszemy poniżej),
- usytuowanie stoiska,
- wyposażenie stoiska,
- dostęp do artykułów i gadżetów reklamowych,
- koszty poczęstunku,
- zatrudnienie personelu itd.
- logistyka stoiska i produktów
Koszty powierzchni stoiska i inne wydatki
Na ogólny koszt stoiska targowego wpływ mają trzy czynniki:
- powierzchnia,
- projekt,
- położenie.
Budżet na stoisko zależy również od wydarzenia, w którym bierzemy udział oraz związanych z nim kosztów logistyki i transportu. Ostateczny koszt zależy od przestrzeni, jaką dysponujemy, rozwiązań materiałowych.
Projekt stoiska – ile kosztuje?
Następną kwestią jest oszacowanie, ile kosztuje stoisko targowe. Najprostszym rozwiązaniem jest budowa stoisk targowych przez organizatora (https://smartdesign-expo.com/). Są to konstrukcje o bardzo prostej zabudowie, która składa się z lady, krzeseł i kilku lamp. Jest to jednak rozwiązanie, które nie sprawi, że wyróżnimy się na tle konkurencji. Zwiedzający oglądają setki, a czasem tysiące różnych stoisk – zapamiętają, tylko te, które będą się czymś wyróżniały.
Alternatywą dla stoiska przygotowywanego przez organizatora jest indywidualny projekt stoiska targowego realizowany przez firmę zewnętrzną. W tym przypadku klient na całkowity wpływ na ostateczny wygląd projektu. Ile kosztuje stoisko targowe przygotowane przez firmę zewnętrzną? Otóż jego koszt wynosi najczęściej od 5 000 do 100 000 złotych – w zależności od metrażu.
Reasumując, głównym celem stoiska targowego jest przedstawienie wybranej oferty w prosty, nieskomplikowany, a zarazem budzący zaufanie wśród potencjalnych klientów sposób.