Ecommerce manager

Wraz z systematycznym rozwijaniem się sektora ecommerce, rośnie zapotrzebowanie na związanych z nim specjalistów. Tym samym powstają stanowiska, o których jeszcze kilka lat wcześniej nikt nie słyszał. Jednym z nich jest ecommerce manager, czyli stanowisko, które częściej można spotkać w średnich i dużych firmach.

Co to za stanowisko ecommerce manager?

Odpowiadając najkrócej jak się da, jest to osoba odpowiedzialna za zarządzanie kanałem sprzedaży internetowej. To do niej należą takie obowiązki jak planowanie strategii sprzedażowej, organizowanie akcji promocyjnych, administrowanie sklepami online i innymi platformami sprzedażowymi, a także szereg innych zadań, w tym analiza danych i koordynowanie pracy różnych działów w firmie, w mniejszym lub większym stopniu powiązanych z ecommerce (dział sprzedaży, logistyka, księgowość, dział reklamacji).

Ecommerce manager to perspektywiczne stanowisko

Odpowiedzialna rola ecommerce managera w organizacji wymaga od kandydata na to stanowisko odpowiednich kwalifikacji i predyspozycji. Do czterech najważniejszych można zaliczyć:

  • dobrą znajomość branży ecommerce — począwszy od teoretycznej i praktycznej wiedzy jak działa sklep internetowy i platformy sprzedażowe, poprzez obsługę systemów ERP, aż po umiejętność korzystania z narzędzi analitycznych i służących do zarządzania kampaniami reklamowymi;
  • umiejętności analityczne — aby sprzedaż online firmy miała jak najlepsze wyniki, konieczne jest systematyczne analizowanie i interpretowanie danych: od liczby wyświetleń i czasu przebywania na stronie, poprzez wolumeny sprzedaży, aż po współczynniki odrzuceń;
  • dobra komunikacja — rola ecommerce managera w organizacji to także utrzymywanie komunikacji z wieloma innymi działami i pracującymi w nich ludźmi. Często może to wymagać pracy pod presją czasu i stresu, a także umiejętności rzeczowego przekazywania informacji;
  • śledzenie trendów — praca na stanowisku ecommerce managera wymaga ciągłego śledzenia nowości i trendów w tej branży. Dobrze zatem jeśli osoba kandydująca na takie stanowisko, faktycznie interesowała się handlem i sprzedażą online, co z pewnością ułatwi jej sprawne realizowanie swoich obowiązków.

Co w zamian za wysiłek i zaangażowanie daje stanowisko ecommerce manager?

Poza korzyściami stricte finansowymi, gdzie zarobki ecommerce managera wynoszą od 8000 zł wzwyż, praca na tym stanowisku wiąże się z wieloma satysfakcjonującymi wyzwaniami, pozwalającymi podnosić swoje kwalifikacje, a także rywalizować z konkurencyjnymi firmami w swoim sektorze. To z kolei otwiera wielu dobrym managerom szanse do szybkich awansów i jeszcze lepszych zarobków.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ