Reklama w Internecie w obecnych czasach to podstawa funkcjonowania większości firm. Można promować swoje usługi poprzez serwisy społecznościowe, mailingi czy bannery na innych serwisach.
To wszystko jednak jest dodatkiem do najważniejszej kwestii, czyli pojawiania się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Internauci, którzy szukają konkretnych produktów, usług po wpisaniu frazy w Google najczęściej nie przechodzą na drugą stronę. Większość nie zwraca nawet uwagi na pozycje poza podium. Dlatego tak ważne jest dobre pozycjonowanie strony. To proces, który należy dokładnie i rozsądnie zaplanować – jeśli to nam się uda, możemy na długi czas zostawić konkurencję w tyle. Warto więc zlecić to zadanie profesjonalistom, tylko jak ich znaleźć?
Można oczywiście wpisać w Google frazę „firma pozycjonerska” albo „pozycjonowanie stron Warszawa” (lub inne miasto, które nas interesuje). To jednak dopiero początek.
Przy wyborze firmy pozycjonerskiej trzeba kierować się przede wszystkim rozsądkiem, gdyż wiele z nich oferuje tzw „gruszki na wierzbie”. Po kilku miesiącach od skorzystania z oferty okazuje się, że jesteśmy w punkcie wyjścia.
Naszą uwagę powinno zwrócić uwagę to, czy firma pozycjonerska gwarantuje nam pierwsze miejsce w Google po danej frazie. Tego nikt nie jest w stanie przewidzieć i zagwarantować. Dlatego znajdźmy firmę, która skasuje nas za efekt, a nie obietnice i plany. Warto ustalić wspólnie co chcemy osiągnąć i czego oczekujemy.
Nie oszukujmy się – wypozycjonowanie najpopularniejszych fraz będzie droższe i dłuższe niż tych niszowych. Dobrą praktyką jest bezpłatny audyt SEO, dzięki któremu można przed podjęciem prac ocenić aktualny stan pozycjonowania. Pozwala to dobrać skuteczną strategię, która przyniesie najlepsze efekty.
Firma, którą obserwujemy musi znać się na rzeczy. Jak to sprawdzić? Przede wszystkim przeglądając portfolio, gdzie powinny znaleźć się realizację projektów, referencje. Warto poprosić o przykłady fraz, po których firma jest wysoko w wyszukiwarce Google.
W takiej branży jak pozycjonowanie trzeba być na bieżąco, jak w żadnej innej. To, co dziś przynosi pożądany skutek, jutro może okazać się już przestarzałe. Ważne by firma stosowała przejrzyste, legalne i zatwierdzone przez regulaminy wyszukiwarek metody pozycjonowania. W innym przypadku może to skutkować nałożeniem filtrów i banów przez co zupełnie znikniemy z wyszukiwarek.
A tego za wszelką cenę chcemy uniknąć.
Źródło: pozycjonowanie stron – Netgraf.pl Warszawa
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – Wikipedia