Jako, że jesteśmy wzrokowcami, obrazy przemawiają do nas znacznie bardziej niż nawet najpiękniejsze słowa. Marketingowcy bardzo dobrze zdają sobie z tego sprawę, dlatego też za pomocą zdjęć można zainteresować szerokie grono odbiorców i zachęcić ich do skorzystania z danej usługi czy kupienia konkretnego produktu. Powstała więc fotografia produktowa, która wykorzystywana jest do tworzenia pięknych i przyciągających wzrok zdjęć. Czym jest tak naprawdę fotografia packshotowa i jak powstają tego typu zdjęcia?

Czym jest fotografia produktowa? 

Jako, że każde przedsiębiorstwo bardziej lub mniej potrzebuje nie tylko opisów produktów, ale także ich zdjęć, konieczne jest ich wykonanie. Niestety pstryknięcie kilku fotek amatorskim aparatem fotograficznym w jakimś pierwszym lepszym pomieszczeniu, mija się z celem. Jak można sprzedać coś, co na pierwszy rzut z oka nie wzbudza większego zainteresowania? Klientowi należy pokazać, że oferowany produkt jest ciekawy i wysokiej jakości. Dzięki postępowi technologicznemu można posłużyć się najróżniejszymi programami w celu stworzenia unikalnych i efektownych wizualizacji do każdego produktu. Nie jest żadną tajemnicą, że wybieramy to, co najlepiej się prezentuje na zdjęciu. Przez Internet nie możemy bowiem dotknąć ani też przyjrzeć się wszystkim szczegółom. Opieramy się więc na udostępnianych obrazach. W związku z tym konieczne jest to, aby zdjęcia produktów były zawsze bardzo wysokiej jakości. W fotografii produktowej ważne jest także to, aby pokazać obiekt z różnych stron, dzięki czemu klient nie będzie musiał dopytywać się o produkt czy też prosić o przesłanie bardziej szczegółowych zdjęć. Packshot może przestawiać zarówno pojedynczy produkt z opakowaniem i jego zwartością, jak i całą linię pokrewnych produktów. Na obrazie znajduje się obiekt sprzedażowy na neutralnym tle, co pozwala skupić się odbiorcy wyłącznie na nim. 

Najlepiej jest więc zlecić wykonanie fotografii produktowych doświadczonym profesjonalistom. Posiadają oni specjalistyczny sprzęt, w postaci dobrego aparatu i obiektywu, cenną wiedzę, czas i studio fotograficzne. Pamiętajmy o tym, że fotografia produktowa jest zajęciem niezwykle pracochłonnym, a więc warto powierzyć to zadanie zewnętrznej firmie, szczególnie w przypadku sklepów z rozbudowaną ofertą. 

Jak powstają packshoty? 

Do stworzenia packshotów konieczne jest wybranie odpowiedniego oświetlenia. Najlepsze jest światło dzienne. Jeśli fotografia reklamowa powstaje w plenerze, to najlepsza porą jest wczesne popołudnie. Dodatkowe lampy powinny stanowić jedynie wsparcie dla naturalnego oświetlenia podczas sesji produktowych. Należy wystrzegać się wszelkich ceni, które mogłyby przytłoczyć fotografowany obiekt. W związku z tym sięga się po dyfuzor do flesza, który ułatwia rozprowadzanie światła w bardziej równomierny sposób. Dzięki temu wygląda to naturalnie. Bardzo ważna kwestią jest też białe czy neutralne tło. To fotografowany produkt ma przyciągać uwagę, a nie kolorowe tło czy dodatki. W fotografii produktowej sięga się po typ tła nazywany krzywą nieskończonością. Dzięki niej można skupić uwagę wyłącznie na produkcie. Wystarczy zgiąć kawałek białego papieru czy płótna, po czym umieścić na jego środku fotografowany produkt. Podczas robienia packshotów stosuje się także statywy, aby uzyskać m.in. właściwą ostrość. Fotografia produktowa stawia przede wszystkim na naturalność, a więc konieczne jest zachowanie odpowiedniej perspektywy i wierne oddanie koloru. Nie bez znaczenia jest także samo przygotowanie produktu przed sesją.

[Głosów:3    Średnia:3.7/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ