Działania w zakresie public relations najczęściej kojarzone są z dużymi firmami, które mogą pozwolić sobie na zatrudnienie własnych specjalistów od publicznego wizerunku. Jednak o PR warto zadbać też w małej firmie. Czy trzeba tworzyć wówczas osobny dział?
Public relations, czyli PR to działania skoncentrowane na kształtowaniu stosunków firmy lub innego działającego publicznie podmiotu z otoczeniem. Dzięki prawidłowo prowadzonym działaniom w zakresie PR można sprawić, że podmiot ten zyska pozytywny wizerunek, życzliwość i akceptację.
Wiele małych firm po prostu rezygnuje z prowadzenia działań PR, koncentrując się na swoich głównych zadaniach. Jednak „relacji publicznych” nie powinno się zaniedbywać, tym bardziej, że obecnie ich prowadzenie wcale nie jest skomplikowane. Wystarczy tylko wspomnieć o łatwiej dostępności serwisów społecznościowych jak Facebook, dzięki którym można dotrze do wielu nowych klientów i zbuduje ich lojalną grupę.
W małych firmach działania PR najczęściej obejmują:
- prowadzenie profili w mediach społecznościowych
- budowanie relacji z różnymi mediami
- przygotowywanie notatek prasowych i przekazywanie ich do mediów
Oczywiście, działania PR-owe nie muszą tylko i wyłącznie skoncentrować się na powyższych działaniach, ponieważ mogą być znacznie szersze w zależności od branży. Trzeba jednocześnie zdawać sobie sprawę z tego, że działania PR nie pokrywają się z działaniami reklamowymi, dlatego też najlepiej zdecydować się na pomoc specjalistów, gdy nie ma się rozeznania w tej właśnie dziedzinie.
Możesz powierzyć prowadzenie działań PR specjalistom w tym właśnie zakresie. Firmy outsourcingowe zajmujące się świadczeniem usług PR w atrakcyjnych cenach. Wówczas firma nie musi zatrudniać własnych specjalistów, ponieważ może powierzyć zadania specjalistom i nie martwić się o swoje kontakty z otoczeniem.
Jeżeli szukasz dodatkowych informacji dotyczących PR, znajdziesz je w serwisie internetowym publicrelations.pl, który zajmuje się publikowaniem aktualności branżowych. Serwis publicrelations.pl skierowany jest nie tylko do pracowników PR, ale każdego, kto zainteresowany jest wizerunkiem w biznesie.