sobota, grudzień 28, 2024
Strona 197

Omnichannel, czyli jak sprzedaje się w wielu kanałach?

0

Ciągle zmieniające się trendy, a także coraz większa świadomość klientów sprawia, że e-biznesy muszą stale się rozwijać. Stosowanie nowych narzędzi i rozwiązań marketingowych sprawia, że mają one szansę konkurować na rynku z innymi podmiotami. Jednym z trendów, które pozwala na podjęcie takiej rywalizacji, jest wykorzystywanie do komunikacji wielu kanałów. Trend ten znany pod nazwą omnichannel. Widać szczególnie w e-handlu, gdzie firmy prześcigają się we wprowadzaniu coraz to nowszych udogodnień dla klientów. Zobacz, czym jest omnichannel w bizesie.

Konsument XXI wieku

Dzisiejsi konsumenci to osoby świadome i posiadające określone wymagania. Od przedsiębiorców oczekują, że będą one w 100% spełnione, a co więcej, oprócz podstawowej usługi firma zagwarantuje im pozytywne doświadczenia związane z procesem zakupu. Takie zachowanie konsumentów wynika przede wszystkim z tego, że  mają oni coraz łatwiejszy dostęp do specjalistycznej wiedzy oraz urządzeń mobilnych, na których w szybkim czasie są w stanie sprawdzić, czy proponowana im oferta jest tą najlepszą na rynku. Oznacza to, że konsument XXI wieku to taki, który szuka najlepszej ofert, oczekuje szybkiej reakcji na swoje potrzeby, korzysta z nowinek technicznych i nowych kanałów komunikacji.

Czym jest omnichannel?

Odpowiedzią na nowe zachowania klientów jest omnichannel, które uznawane jest za wszechkanałowość sprzedaży. W praktyce oznacza to integrację wielu kanałów w trakcie procesu sprzedażowego. Komunikaty marki są obecne z klientami od samego początku drogi zakupowej do jej samego końca. Klient  na wielu kanałach otrzymuje spójne i jednolite komunikaty, co ma go zachęcić do wchodzenia w interakcje z marką.

Jak wdrażać omnichannel w firmie?

Aby móc mówić o wszechkanałowości w firmie, konieczne jest zbudowanie strategii omnichannel. Powinna ona przewidywać wrażenie rozwiązań wspierających klienta już na etapie pierwszej myśli o zakupie. Ważne jest również to, aby wdrażane komunikaty oraz działania dostarczały klientowi pozytywnych i oczekiwanych przez niego doświadczeń zakupowych, np. dawały poczucie bezpieczeństwa i pewności, że wybrał najlepsza dla siebie ofertę. Wdrażając strategię omnichannel, koniecznie trzeba też zadbać o to, aby klient mógł się kontaktować z marką w wielu, zintegrowanych ze sobą kanałach, z których każdy prezentuje wysoką jakość obsługi. Mowa tu o stronie www, sklepie internetowym punkcie stacjonarnej obsługi, email marketingu,  call center, social mediach  itp. Oznacza to, że przedsiębiorcy stawiający na wszechkanałowość sprzedaży będą zmuszeni łączyć działania prowadzone w internecie z tymi offline.

Przykłady omnichannel w biznesie

Jednym z przykładów zastosowania omnichannel w biznesie są zwroty i reklamacje. Coraz więcej sklepów umożliwia zwrot lub reklamację towaru kupionego w sklepie internetowym w punkcie stacjonarnym (i na odwrót). Kolejnym przykładem wszechkanałowości jest weryfikacja dostępności produktów. Klienci chcą mieć dostęp do informacji, w  którym punkcie mogą kupić produkt oglądany w sieci, a nawet oczekują możliwości jego zarezerwowania online, aby później za żywo go obejrzeć. Następnym znanym i powszechnie stosowanym rozwiązaniem omnichannel jest model click-and collect, czyli kupuj online, odbierz w sklepie stacjonarnym.

 

Reklama na Facebooku – krok po kroku

Reklama na Facebooku to narzędzie, które pozwala realizować wiele celów zarówno tych sprzedażowych, jak i wizerunkowych. Chociaż z reklamami na tej platformie do czynienia mamy od bardzo dawna, to nadal prowadzenie kampanii sprawia trudność wielu osobom. Wynika to z tego, że mechanizmy reklamowe Facebooka nie zawsze są jasne, a zamiany w nich następują bardzo często. Oznacza to, że swoją wiedzę na temat reklam na Facebooku trzeba stale aktualizować. Zobacz nasz poradnika jak krok po kroku założyć reklamę na Facebooku.

Krok pierwszy: ustalenie celu kampanii reklamowej

Reklamy na Facebooku mogą mieć różnorodne cele. Propozycje, które oferuje platforma, są skupione w 3 grupach tematycznych. Pierwsza z nich to świadomość – tutaj można m.in. promować swoją firmę na rynku lokalnym czy też zwiększać ilość fanów fanpage. Kolejna grupa do działania. Wybierając reklamy do niej należące, można przekierować ruch na swoją stronę, budować  zasięgi, zachęcać do zainstalowania aplikacji czy wyświetlenia filmu, a także pozyskiwać leady. Ostania grupa reklam jest ta związana z konwersjami. Celem tworzonych przekazów jest zwiększenie konwersji, sprzedaż katalogu produktów czy promowanie lokalizacji firm wśród osób przebywających w pobliżu. Bogaty wybór celów sprawia, że trzeba dokładnie przemyśleć jakich działań od odbiorców komunikatu się oczekuje. Zły wybór celu może sprawić, że reklama na Facebooku będzie nieskuteczna.

Krok drugi: grupa docelowa

Kolejnym krokiem tworzenia reklam na Facebooku jest dobór grupy docelowej. Facebook pozwala na bardzo szczegółowe jej targetowanie. Osoba tworząca kampanie może dokładnie dookreślić miejsce zamieszkania grupy docelowe (co do dzielnicy), wiek, płeć, zainteresowania i zachowania. Istnieje również możliwość skierowania reklamy do osób podobnych do aktualnych fanów fanpage’a lub do osób, do których posiadamy mail lub numery telefonów (czyli bazy wewnętrznej firmy). W dwóch ostatnich przypadkach należy wybrać opcję kierowania reklam do grup podobnych odbiorców lub niestandardowych odbiorców.

Umiejscowienie reklam na Facebooku

Facebook proponuje kilka wariantów umiejscowienia przekazów reklamowych. Pierwszy z nich na to na tablicy osób, które należą do grupy docelowej, drugi to belka po prawej stronie. W tym etapie można również wybrać czy reklama ma być wyświetlana tylko na Facebooku, czy również i na Instagramie (jest to możliwe, jeśli posiada się połączone konta), w Messengerze lub w sieciach współpracujących z Facebookiem.

Budżet reklamy na Facebooku

W kolejnym kroku budowania kampanii reklamowej na Facebooku ustala się wysokość budżetu. Może być on dzienny lub całkowity. Na tym etapie konieczne jest też, zaznaczenie jak długo przekaz reklamowy ma pokazywać się odbiorom.

Krok czwarty: kreacja reklamowa na Facebooku

Na tym etapie wybierana jest kreacja graficzna reklamy na Facebooku oraz tworzony jest tekst reklamy. Promować można albo post stworzy specjalnie z myślą o kampanii, albo ten, który został już umieszczony na tablicy. Grafika powinna mieć odpowiednie wymiary, a także zawierać mniej niż 20% tekstu. Po uzupełnieniu wszystkich pól reklamę należy, poprzez kliknięcie w przycisk konstytucji, przesłać do zatwierdzenia Facebookowi. Proces sprawdzania reklamy trwa ok. 2-3 godzin (regulamin Facebooka podaje, że maksymalny czas oczekiwania to 48 godzin).

Analityka reklam na Facebooku

Po zatwierdzeniu przez Facebooka reklamy będzie ona wyświetlać się wybranej grupie docelowej. Nie oznacza to jednak, że można ją pozostawić samą sobie. Nad tym, jakie są efekty reklamy na Facebooku, można czuwać na bieżąco. Dane analityczne potrzebne do mierzenia jej efektywności można znaleźć w Power Editorze lub w Menedżerze Reklam, czyli tych narzędziach, których tworzy się przekaz reklamowy.

 

Jak terminowo spłacić pożyczkę?

0

Jeżeli zdecydowałeś się skorzystać z oferty firm pożyczkowych, zawsze pamiętaj o terminowej spłacie zaciągniętego zobowiązania finansowego. Wszelkie opóźnienia w regulowaniu pożyczki powoduje szereg nieprzyjemności. Natomiast terminowa spłata może nieść ze sobą korzyści w przyszłości.

Email marketing – na czym polega?

Email marketing to jedno z podstawowych narzędzi promocji w Internecie. Pozwala na szybkie dotarcie z określonym przekazem do dużej grupy odbiorców. Co więcej, jego rozwój sprawił, że przesyłane komunikaty są coraz bardziej trafne i spersonalizowane, dzięki czemu skuteczność prowadzonych działań email marketingowych ciągle rośnie. Zobacz, czym jest email marketing i jak go wprowadzić do własnej firmy.

Email marketing opiera się na masowej wysyłce mail. Wiadomości trafiają na prywatną lub służbową skrzynkę odbiorczą subskrybentów. Ich treść uzależniona jest od tego, jaki przekaz chce się skierować do odbiorcy. Wśród nadesłanych wiadomości można wyróżni najpopularniejsze: mailingi i newslettery, a także mniej znane wiadomości cykliczne czy autorespondery.

Czym jest email marketing?

Email marketing jest formą marketingu bezpośredniego. W tej formie promocji głównym narzędziem jest poczta elektroniczna. To ona służy do komunikacji i przesyłania informacji. Aby móc korzystać z tego narzędzia marketingowego konieczne jest jednak posiadanie bazy adresów email. Baza ta może być wewnętrzną (czyli zgromadzona przez firmę), lub zewnętrza (zakupiona lub nabyta na prawach licencji). Ważne, aby zbiór był zdobyty zgodnie z prawem, a subskrybenci potencjalnie zainteresowani produktem lub usługą oferowaną przez firmę.

Pierwsze kroki w email marketingu

Rozpoczynając działania w zakresie email marketingu, oprócz bazy należy zadbać również o odpowiedni system do masowej wysyłki wiadomości. Wysłanie wiadomości z własnego konta mailowego będzie nie tylko nie profesjonalne, ale i problematyczne. Systemy do masowych wysyłek maili są powszechnie dostępne. Firmy, które je oferują, proponują wykupienie abonamentu lub też rozliczanie się w zależności od ilości wysłanych wiadomości.

Wraz z możliwością wysyłki udostępniają one także możliwość tworzenia graficznych szablonów wiadomości. Alternatywą jest stworzenie własnego systemu wysyłkowego – należy jednak pamiętać, że jest to kosztowne, a części udogodnień, które oferują systemy zewnętrzne, nie będzie się dało zaimplementować. To rozwiązanie nie jest więc polecane na początku przygody z email marketingiem.

Na czym polega email marketing?

Wbrew pozorom i opinii wielu osób email marketing to nie tylko wysłanie informacji. Ta forma promocji w Internecie obejmuje również analizowanie, planowanie, realizację i kontrolę takich działań jak: tworzenie i rozbudowę baz mailingowych, zarządzania bazami danych, przygotowywanie treści oraz kreacji wiadomości, wysyłanie wiadomości (w tym targetowanie, glokalizacja, personalizacja maili), obsługa informacji zwrotnych oraz tworzenie strategii komunikacyjnej z wykorzystaniem poczty elektronicznej.

W czym może pomóc email marketing?

Dziś email marketing wykorzystywany jest zarówno działaniach PR, jak i sprzedażowych oraz marketingowych. Jego zadaniem jest budowa lojalności konsumenckiej, edukowanie klientów, budowanie długotrwałych relacji, informowanie o nowościach, oraz sprzedaż. Email marketing to także popularne narzędzie w komunikacji wewnętrznej firmy.

Email marketing czy warto?

Email marketing, mimo że przez wiele osób postrzegany jest negatywnie, nadal stanowi jedno z głównych narzędzi promocji w sieci. Do jego zalet zalicza się to, że jest niskobudżetowy, prosty w realizacji oraz trafia do szerokiego grona odbiorców. Ponadto wyniki z wysyłki łatwo zmierzyć i przeanalizować. Zaawansowane narzędzia pozwalaj również na odpasowanie przekazów i personalizowanie wysyłek.

 

Odpowiednie oprogramowanie dla firmy kluczem do sukcesu

0

W czasach wszechobecnej komputeryzacji i cyfryzacji naprawdę ciężko i właściwie bez sensu byłoby prowadzić jakąkolwiek działalność gospodarczą bez wsparcia elektronicznego.

Rzeczywistość rozszerzona – AR

0

Rzeczywistość rozszerzona (ang. Augemented Reality – AR) to połączenie prawdziwego świata z elementami wirtualnymi. Najczęstszą obecnie spotykaną formą jest generowanie cyfrowych widoków na obrazach generowanych przez obiektyw aparatu. Z oczywistych względów, technologia rozwija się najprężniej w obszarze aplikacji mobilnych.

Pizza kurier czy taksówka? Nie ważne, co klient zamówi – ze wsparciem telematycznym uzyska szacunkowy czas przybycia!

0

Klienci chcą być informowani o czasie realizacji usługi niezależnie od tego czy zamawiają kuriera, taksówkę czy jedzenie do domu. Dla wielu z nich możliwość uzyskania takiej informacji jest głównym kryterium wyboru usługodawcy. Dlatego ważne jest posiadanie systemu, który umożliwi sprostanie coraz bardziej powszechnym oczekiwaniom klientów.

Jak założyć własny blog na WordPress?

0

Na naszym rynku dostępnych jest w dzisiejszych czasach bardzo wiele profesjonalnych platform blogowych, dzięki którym błyskawicznie można postawić swój własny blog w kilka minut. Obecnie, aby publikować internetowe wpisy nie potrzebna jest wcale żadna specjalistyczna wiedza informatyczna. W Polsce, jak i zresztą na całym świecie zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszy się platforma WordPress, która jest niesłychanie intuicyjna i bardzo prosta w obsłudze.

Abonament czy mix? Którą ofertę wybrać?

0

Każdy z użytkowników telefonów komórkowych wie, że istnieje opcja telefonu na abonament i wtedy regularnie co miesiąc ponosimy określone koszta i mamy w ramach umowy dany pakiet do wykorzystania, lub istnieje też opcja na kartę.

Jak wybrać dobrego specjalistę do prowadzenia kampanii Adwords

0

Samo założenie kampanii, doładowanie konta i start kampanii Adwords nie są specjalnie trudnymi rzeczami. To akurat zaleta Adwordsów, że pomyślane są tak by nawet właściciel małego biznesu mógł poprowadzić sam swoją kampanię. Bonusy, które daje Google (często po kilkaset złotych) dają użytkownikom szansę na zapoznanie się z działaniem całego systemu. Mogą też w praktyce sprawdzić jak to wszystko działa.

ZOBACZ TEŻ