czwartek, wrzesień 19, 2024
Strona 159

Email marketing – na czym polega?

Email marketing to jedno z podstawowych narzędzi promocji w Internecie. Pozwala na szybkie dotarcie z określonym przekazem do dużej grupy odbiorców. Co więcej, jego rozwój sprawił, że przesyłane komunikaty są coraz bardziej trafne i spersonalizowane, dzięki czemu skuteczność prowadzonych działań email marketingowych ciągle rośnie. Zobacz, czym jest email marketing i jak go wprowadzić do własnej firmy.

Email marketing opiera się na masowej wysyłce mail. Wiadomości trafiają na prywatną lub służbową skrzynkę odbiorczą subskrybentów. Ich treść uzależniona jest od tego, jaki przekaz chce się skierować do odbiorcy. Wśród nadesłanych wiadomości można wyróżni najpopularniejsze: mailingi i newslettery, a także mniej znane wiadomości cykliczne czy autorespondery.

Czym jest email marketing?

Email marketing jest formą marketingu bezpośredniego. W tej formie promocji głównym narzędziem jest poczta elektroniczna. To ona służy do komunikacji i przesyłania informacji. Aby móc korzystać z tego narzędzia marketingowego konieczne jest jednak posiadanie bazy adresów email. Baza ta może być wewnętrzną (czyli zgromadzona przez firmę), lub zewnętrza (zakupiona lub nabyta na prawach licencji). Ważne, aby zbiór był zdobyty zgodnie z prawem, a subskrybenci potencjalnie zainteresowani produktem lub usługą oferowaną przez firmę.

Pierwsze kroki w email marketingu

Rozpoczynając działania w zakresie email marketingu, oprócz bazy należy zadbać również o odpowiedni system do masowej wysyłki wiadomości. Wysłanie wiadomości z własnego konta mailowego będzie nie tylko nie profesjonalne, ale i problematyczne. Systemy do masowych wysyłek maili są powszechnie dostępne. Firmy, które je oferują, proponują wykupienie abonamentu lub też rozliczanie się w zależności od ilości wysłanych wiadomości.

Wraz z możliwością wysyłki udostępniają one także możliwość tworzenia graficznych szablonów wiadomości. Alternatywą jest stworzenie własnego systemu wysyłkowego – należy jednak pamiętać, że jest to kosztowne, a części udogodnień, które oferują systemy zewnętrzne, nie będzie się dało zaimplementować. To rozwiązanie nie jest więc polecane na początku przygody z email marketingiem.

Na czym polega email marketing?

Wbrew pozorom i opinii wielu osób email marketing to nie tylko wysłanie informacji. Ta forma promocji w Internecie obejmuje również analizowanie, planowanie, realizację i kontrolę takich działań jak: tworzenie i rozbudowę baz mailingowych, zarządzania bazami danych, przygotowywanie treści oraz kreacji wiadomości, wysyłanie wiadomości (w tym targetowanie, glokalizacja, personalizacja maili), obsługa informacji zwrotnych oraz tworzenie strategii komunikacyjnej z wykorzystaniem poczty elektronicznej.

W czym może pomóc email marketing?

Dziś email marketing wykorzystywany jest zarówno działaniach PR, jak i sprzedażowych oraz marketingowych. Jego zadaniem jest budowa lojalności konsumenckiej, edukowanie klientów, budowanie długotrwałych relacji, informowanie o nowościach, oraz sprzedaż. Email marketing to także popularne narzędzie w komunikacji wewnętrznej firmy.

Email marketing czy warto?

Email marketing, mimo że przez wiele osób postrzegany jest negatywnie, nadal stanowi jedno z głównych narzędzi promocji w sieci. Do jego zalet zalicza się to, że jest niskobudżetowy, prosty w realizacji oraz trafia do szerokiego grona odbiorców. Ponadto wyniki z wysyłki łatwo zmierzyć i przeanalizować. Zaawansowane narzędzia pozwalaj również na odpasowanie przekazów i personalizowanie wysyłek.

 

Odpowiednie oprogramowanie dla firmy kluczem do sukcesu

0

W czasach wszechobecnej komputeryzacji i cyfryzacji naprawdę ciężko i właściwie bez sensu byłoby prowadzić jakąkolwiek działalność gospodarczą bez wsparcia elektronicznego.

Rzeczywistość rozszerzona – AR

0

Rzeczywistość rozszerzona (ang. Augemented Reality – AR) to połączenie prawdziwego świata z elementami wirtualnymi. Najczęstszą obecnie spotykaną formą jest generowanie cyfrowych widoków na obrazach generowanych przez obiektyw aparatu. Z oczywistych względów, technologia rozwija się najprężniej w obszarze aplikacji mobilnych.

Pizza kurier czy taksówka? Nie ważne, co klient zamówi – ze wsparciem telematycznym uzyska szacunkowy czas przybycia!

0

Klienci chcą być informowani o czasie realizacji usługi niezależnie od tego czy zamawiają kuriera, taksówkę czy jedzenie do domu. Dla wielu z nich możliwość uzyskania takiej informacji jest głównym kryterium wyboru usługodawcy. Dlatego ważne jest posiadanie systemu, który umożliwi sprostanie coraz bardziej powszechnym oczekiwaniom klientów.

Jak założyć własny blog na WordPress?

0

Na naszym rynku dostępnych jest w dzisiejszych czasach bardzo wiele profesjonalnych platform blogowych, dzięki którym błyskawicznie można postawić swój własny blog w kilka minut. Obecnie, aby publikować internetowe wpisy nie potrzebna jest wcale żadna specjalistyczna wiedza informatyczna. W Polsce, jak i zresztą na całym świecie zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszy się platforma WordPress, która jest niesłychanie intuicyjna i bardzo prosta w obsłudze.

Abonament czy mix? Którą ofertę wybrać?

0

Każdy z użytkowników telefonów komórkowych wie, że istnieje opcja telefonu na abonament i wtedy regularnie co miesiąc ponosimy określone koszta i mamy w ramach umowy dany pakiet do wykorzystania, lub istnieje też opcja na kartę.

Jak wybrać dobrego specjalistę do prowadzenia kampanii Adwords

0

Samo założenie kampanii, doładowanie konta i start kampanii Adwords nie są specjalnie trudnymi rzeczami. To akurat zaleta Adwordsów, że pomyślane są tak by nawet właściciel małego biznesu mógł poprowadzić sam swoją kampanię. Bonusy, które daje Google (często po kilkaset złotych) dają użytkownikom szansę na zapoznanie się z działaniem całego systemu. Mogą też w praktyce sprawdzić jak to wszystko działa.

Narzędzia informatyczne w obsłudze e-commerce

0

Zgonie z raportem firmy Bisnode szacunkowa wartość rynku handlu internetowego w Polsce osiągnęła w bieżącym roku 40 mld zł. Przedsiębiorstwa e commerce, po okresie burzliwego wzrostu, przechodzą w fazę rozwoju. Fazę, którą ciężko sobie wyobrazić bez wsparcia strony odpowiednich narzędzi informatycznych. Odpowiednich, czyli jakich?

Prowadzisz sklep online? Dowiedz się, jak pakować przesyłki

0

W przypadku produktów kupowanych online duże znaczenie ma to, jak zostały zapakowane. Prowadząc własny biznes warto o tym pamiętać.

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

0

Współcześnie wiele firm decyduje się na powierzenie swojej księgowości w ręce specjalistów, czyli profesjonalnego biura rachunkowego. Jest to coraz bardziej popularna usługa outsourcingu księgowości. Na naszym rynku funkcjonuje jednak mnóstwo biur rachunkowych. Jak zatem wybrać to najlepsze dla nas i na co zwracać uwagę?

ZOBACZ TEŻ