piątek, wrzesień 20, 2024
Strona 157

Czym jest fotografia produktowa i jak powstaje?

0

Jako, że jesteśmy wzrokowcami, obrazy przemawiają do nas znacznie bardziej niż nawet najpiękniejsze słowa. Marketingowcy bardzo dobrze zdają sobie z tego sprawę, dlatego też za pomocą zdjęć można zainteresować szerokie grono odbiorców i zachęcić ich do skorzystania z danej usługi czy kupienia konkretnego produktu. Powstała więc fotografia produktowa, która wykorzystywana jest do tworzenia pięknych i przyciągających wzrok zdjęć. Czym jest tak naprawdę fotografia packshotowa i jak powstają tego typu zdjęcia?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

0

 

Każdy przedsiębiorca ma jeden nadrzędny cel, jakim jest nim zarabianie. Nie inaczej jest w przypadku biznesów internetowych. Podobnie jak te stacjonarne mają one przede wszystkim przynosić zysk. Temu celów podporządkowane są zazwyczaj wszystkie działania reklamowe i promocyjne. Niestety wielu przedsiębiorców borykają się z niską sprzedażą w sklepie internetowym. Przyczyn takie stanu rzeczy może być wiele. Od tego, czy się je diagnozuje i znajdzie na nie receptę zależy wysokość dochodów. Zobacz jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Wygląd i działanie

Wielu przedsiębiorców szukających odpowiedzi na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie nie zdaje sobie sprawy z tego, że przyczyny tej niskie mogą być bardzo trywialne. Niska sprzedaż bardzo często jest pokłosiem złego wyglądu sklepu i kiepskiego działania strony internetowej. Dziś klienci są przyzwyczajeni do tego, że strona www ma być estetyczna i ładna, a także odpowiadać im gustom. Dobrze też, jeśli jest łatwa w obsłudze. Kolejny istotny element to responsywność sklepu internetowego – jeśli nie jest on dostosowany do urządzeń mobilny, traci się cennych klientów, a co więcej strona jest gorzej czytana przez wyszukiwarki. Chcąc poprawić wyniki sprzedażowe, należy więc przyjrzeć się:

  • Ogólnemu wyglądowi e-sklepu
  • Eksponowaniu produktów
  • Opisowi i zdjęciom prezentującym dany produkt
  • Nawigacji na stronie www
  • Responsywności e-sklepu

Koniecznie należy sprawdzić, czy elementy strony są rozmieszczone zgodnie z eyetrackingiem, posiadają odpowiednie rozmiary i kolory.

Zaufanie i profesjonalizm

Przyczyną braku sprzedaży może być też brak zaufania do firmy oraz postrzeganie jej jako tej nieprofesjonalnej. Na taki wizerunki może składać się wiele rzeczy np. brak opinii i rekomendacji, błędy w opisach produktów, nieuzupełnione pod strony czy ikony kierujące do social mediów, które nie są aktualizowane. Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, należy wyłapać takie elementy oraz je zneutralizować. Można też postawić na rozpoczęcie działań budujących pozytywny wizerunek firmy np. założenie bloga eksperckiego, udzielanie się w dyskusjach branżowych itd.

Zwiększenie działań marketingowych

Chcąc zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, należy liczyć się z tym, że konieczne jest również przeznaczanie większych sum na działania marketingowe. Samo zwiększenie budżetu marketingowego to jednak nie wszystko, konieczne jest również szukanie nowych kanałów dotarcia i komunikacji z potencjalnym klientem.  Bazując ciągle na tych samych, utartych schematach nie można liczyć na coraz wyższe zyski. Dlatego też warto pomyśleć o rozszerzeniu działań marketingowych oraz optymalizowaniu tych już podejmowanych.

Rozwój kadry firmowej

Myśląc o zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym, należy pod uwagę wziąć, że niska lub niewystarczająca sprzedaż nie jest wynikiem nie odpowiednio dobranej kadry, lub jej braku. Jeżeli pracowników jest za mało i nie ma kto np. odpisywać na maile klientów, zwiększenie sprzedaży może być dość trudne. Przyczyną niskiej sprzedaży mogą być też niekompetentni pracownicy, wtedy warto pomyśleć o szkoleniach np. z obsługi klienta czy o wymianie kadry.

 

Jak wybrać agencje social media?

0

Prowadzenie działań w mediach społecznościowych jest trudnym i angażującym zajęciem. Stworzenie strategii, wymyślenie contentu, przygotowanie grafik, dodawanie treści, prowadzenie komunikacji z użytkownikami danej platformy – wszystko to potrafi zająć cały dzień. Przedsiębiorcy, którzy na własną rękę próbowali prowadzić social media, wiedzą, że nie jest to łatwe. Często decydują się więc oni na powierzenie opieki nad firmowymi kontami w mediach społecznościowych albo zatrudnionemu specjaliście dedykowanemu tylko tym zagadnieniu, albo zewnętrze agencji. O ile wybór specjalisty odbywa się w oparciu o standardowy proces rekrutacyjny, o tyle wybór zewnętrznej agencji social media czasem może być problemem. Przedsiębiorcy, szczególnie ci, którzy w socjalach nie poruszają się zbyt sprawnie, nie wiedzą, o co pytać i jak sprawdzić, czy ta agencja jest tą najlepszą. Zobacz jak wybrać agencję social media.

Postaw na doświadczenie

Media społecznościowe ewaluują każdego dnia – sam Facebook wprowadza kilka zmian miesięcznie w wyglądzie managera reklam i power editorze. Sprawnie działająca agencja social media powinna nadążać za tymi zmianami, co jednak nie znaczy, że może ona właśnie nimi tłumaczyć swój brak doświadczenia. Zastów się, na czym ci zależy przy zleceniu prowadzenia social mediów (opracowywaniu postów, prowadzeniu kampanii reklamowych itp.) i sprawdź, czy agencja social media, z którą rozważasz współpracę, posiada w tym doświadczenie. Te lepsze nie powinny mieć problemu z udostępnieniem referencji czy pochwaleniem się case study z wcześniejszych projektów.

Dokładnie zapytaj o ofertę

Prowadzenie Facebooka czy Instagrama to bardzo ogólnie pojęcia. Agencja social media może przez nie rozumieć dodawanie postów lub prowadzenie kampanii reklamowych, lub też prowadzenie zupełnie innych działań np. komunikację z osobami w facebookowych grupach. Przed podpisaniem umowy, już na etapie wstępnych rozmów dopytaj, jak jest dokładna oferta agencji marketingowej. Nie zapominaj o takich szczegółach jak np. w jakich godzinach obsługują komentarze i wiadomości, jaki jest czas reakcji na nie itp. – wbrew pozorom wszystko to będzie miało znaczenie przy późniejszej współpracy. Nie zapomnij również dowiedzieć się, jakich narzędzi używa agencja do pracy i czy używa jakichkolwiek.

Poznaj zespół, który zajmie się twoim socjalem

Chociaż prowadzenie kanałów społecznościowych podlega pewnym z góry wytyczonym zasadom, to ważne jest również indywidualne podejście i kreatywność. To właśnie te dwa ostatnie elementy mogą nie być spójne przy współpracy. Pomysł agencji social mediowej na twoje kanały może okazać się dla ciebie zbyt mało awangardowy lub zbyt śmiały, a może nudny. Powierzając komuś prowadzenie własnych kanałów social mediowych ważne, aby nawiązać z też osobą, chociaż nic porozumienia. Sprawi to, że wspólna praca będzie łatwiejsza, a postów nie będzie trzeba poprawiać kilkanaście razy.

Poznanie zespołu, który będzie obsługiwał kanały, polepszy również komunikację. A jest ona niezbędna przy prowadzeniu kanałów social mediowych. Szybki przepływ wiadomości pozwali na prowadzenie działań real time marketingu oraz ułatwi reagowanie na nowinki branżowe.

 

Jak napisać tekst o firmie na strunę www?

0

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że teksty zamieszczone na stronie www mają znaczenie dla odwiedzających. Nie są one tylko wypełnieniem pustego miejsca, ale i mają jasny cel. Może nim być budowa zaufania czy aktywna sprzedaż. Działają tak nie tylko opisy produktów czy teksty umieszczenie w dziale oferta, ale również i ten główny, który znajduje się w zakładce o firmie czy o nas. Jak pokazują statystyki, to właśnie ta strona serwisu jest jedną z najczęściej odwiedzanych. Oznacza to, że przedsiębiorca, który chce tam zmieścić przekonujące copy, powinien zastanowić się, jak napisać tekst o firmie.

Jak (nie) pisać tekstu o firmie na stronę www?

Większość przedsiębiorców opracowując teksty na stronę www, skupia się na swojej marce. Opisuje, kiedy ona powstała, jakie zdobyła nagrody oraz jaka to nie jest wsypania, cudowna i rozwojowa. Niestety takie rzeczy mało kogo interesują, a przynajmniej nie na pierwszym etapie zaznajamiania się z firmą. Zbytnie skupienie się na sobie oraz nie umiejętność przekazania, co ma się do zaoferowania odbiorcy, to jeden z podstawowych błędów tekstów o firmie, jaki można spotkać.

Wysoka jakość, korzystna cena, usługa szyta na miarę, tradycja z połączona z nowoczesnością, profesjonaliści w każdym calu – to teksty, które znajdują się, w co drugim tekście o firmie umieszczonym na stronie www. Z takich wyrażeń nic nie wynika. Pasują one do każdego i do nikogo. Usuwając nazwę twojej firmy z tego test, można by wkleić taki sam tekst o firmie na stronie konkurencji. Takie teksty są zbyt ogólne i za mało w nich konkretów – to kolejny błąd, który popełnia się przy ich tworzeniu.

Tworząc tekst na podstronę o nas, chce się brzmieć mądrze i desygnowanie. Ustalenie sobie takiego celu sprawia, że bardzo wielu przedsiębiorców używa długich zdań, kwiecistych wyrażeń i dużej ilość przymiotników. Tymczasem w Internecie nikt nie ma czasu (i ochoty) czytać dwustronicowych wypracowywań, o tym, jak wspaniale jest przedsiębiorstwo, w którym ma zamiar dokonać zakupów.

Jak napisać dobry tekst o firmie na stronie www?

Przede wszystkim pisząc tekst o firmie na stronę internetową, unikaj powyższych błędów. Postaw na autentyczność i napisz, co cię faktycznie wyróżnia spośród innych firm z branży np. to, że sprzedajesz tylko produkty wyrabiane ręcznie, albo importujesz materiały z Peru itd. Unikaj też sloganów – frazy takie jak indywidualne podejście czy wieloletnie doświadczenie nie działają na klienta, który czytał je już kilkadziesiąt tysięcy razy na innych stronach.

Pisząc tekst o firmie postaw też na język korzyści. Przekaz swoim klientom co ty możesz dla nich zrobić i w czym im pomóc. Nie zapominaj również o emocjach i historiach. Ludzie je bardzo lubią, skorzystaj tutaj z zasad pisania testów opartych na storytellingu.

Postaraj się również, aby twój tekst był prosty, jasny i krótki – dzięki temu masz szansę, że internauci przeczytają go do końca. I na koniec ważna kwestia: estetyka tekstu. Stosuj nagłówki, dziel tekst na akapity i pamiętaj o wyliczeniach. Takie zabiegi sprawiają, że tekst o firmie jest czytelniejszy i lepiej się go czyta.

 

Jak napisać regulamin e-sklepu?

0

Opracowanie regulaminu sklepu internetowego jest jednym z obowiązków właściciela biznesu on – line. Regulamin ten musi zostać zamieszczony na stronie www i być dostępny dla wszystkich osób ją odwiedzających. Takie są przepisy prawa. Jednak wielu przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy jest sens opracowywać regulamin e-sklepu, kiedy i tak niewiele osób czyta takie dokumenty. Zapominają przy tym, że taki dokument nie tylko określa prawa konsumenta, ale i obowiązki, a co za tym idzie, chroni też interes przedsiębiorcy. Zobacz jak napisać regulamin sklepu internetowego.

Przepisy regulaminu e-sklepu

Regulamin sklepu internetowego powinien być zgodny z przepisami prawa oraz nie zawierać w sobie tzw. klauzul niedozwolonych. Klauzule niedozwolone są przygotowywane przez UOKIK, czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Można się z nimi zapoznać na stronie instytucji, należy jednak od razu zaznaczyć, że jest ich bardzo dużo. Kolejną kwestią, o której należy pamiętać, piszą regulamin e-sklepu, są prawa autorskie. Oznacza to, że kopiując go z innej strony słowo w słowo, można narazić się na pozew o naruszenie własności intelektualnej.

Jak napisać regulamin  e-sklepu?

Najprostszą, najszybszą i niestety najdroższą formą napisania regulaminu sklepu internetowego jest zgłoszenie się do kancelarii prawnej i powierzenie jej tego zadania. Regulamin zostanie wtedy opracowany w oparciu  najnowsze przepisy i dostosowany do branży i potrzeb sklepu. Niestety cena regulaminu sklepu internetowego jest dość wysoka i większość małych przedsiębiorców nie może sobie pozwolić na skorzystanie z takiej usług. Wtedy jedynym wyjściem jest opracowanie regulaminu samodzielnie.

Jak samodzielnie napisać regulamin sklepu internetowego?

Samodzielne napisanie regulaminu sklepu internetowego wbrew pozorom nie jest takie trudne. Najczęstszą praktyką jest wyszukanie przez przedsiębiorcę podmiotu działającego w  tej samej branży i sparafrazowanie regulaminu, który znajduje się na ich stronie. Jednak przed takim działaniem dobrze jest sprawdzić, czy opublikowany dokument zawiera wszystkie niezbędne elementy.

Elementy regulaminu sklepu internetowego

Regulamin e-sklepu powinien rozpoczynać się od nagłówka, mówiącego czym jest dany dokument, wskazaniem daty jego publikacji oraz podaniem danych identyfikacyjnych sprzedawcy wraz z możliwymi formami kontaktu (email, telefon itp.).

W kolejnym paragrafie należy wyjaśnić używane w dalszej części dokumentu pojęcia. Najczęściej w regulaminach e-biznesu występują takie pojęcia jak: sprzedawca, sklep, konsument, kupujący. Po wyjaśnieniu następują postanowienia wprowadzające, czyli informacje co opisuje regulamin, jakie są warunki techniczne korzystania ze sklepu, jakie produkty on sprzedaje (nowe/używane/importowane/krajowe itd.), jakim języku zawierane są umowy czy ceny są brutto, czy netto.

Regulamin musi równi szczegółowo wyjaśniać, jak odbywa się składanie zamówień w sklepie. Najlepiej opracować instrukcję krok po kroku, uwzględniając chwilę zawarcia umowy. Kolejny paragraf omawia formy dostawy i metody płatności za zamówienie. Warto tu wspomnieć o podmiocie, który dostarcza zamówienie, czasie dostawy, jej koszcie, stronie, która ponosi ten koszt, procedurze realizacji zamówienia.

Ważnymi zapisami w regulaminie e-sklepu są również te dotyczące warunków odstąpienia od umowy. Pominięcie ich oznacza, że klient mógł odstąpić od umowy w ciągu roku od chwili otrzymania produktu. Prawo do odstąpienia do umowy ściśle określa ustawa i takich zapisów należy się trzymać, informując o terminie  procedurze i skutkach odstąpienia.

Przedsiębiorca w regulaminie ma również obowiązek informowania kupującego o odpowiedzialności za wady sprzedawanych towarów, czyli tzw. rękojmi oraz jeśli produkty są objęte gwarancja o jej realizacji i podstawach.

Regulamin e-sklepu może także zawierać paragraf dotyczący danych osobowych i plików cookies. Tutaj należy napisać o administratorze danych osobowych, celu przetwarzania danych, dobrowolności ich podania, odpowiednim zabezpieczeniu, uprawnieniach klientów do modyfikacji i usunięcia danych, wykorzystywaniu plików cookies. Paragraf ten można pominąć, o ile ma się oddzielną politykę prywatności w sklepie.

Kolejnym obowiązkowym punktem są natomiast pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń. Ostatnie punkty regulaminu to postanowienia końcowe, które określają np. terminy obowiązywania regulaminy czy procedurę jego zmiany.

 

Real Time Marketing – na czym polega?

Przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem, zachęcani są do planowania działań marketingowych. Mogą oni przeczytać o tym, jak ważne jest tworzenie planu i strategii marketingowej oraz konsekwentne podążanie nią. Tymczasem w marketingu nie da się przewidzieć wszystkiego. Niekiedy sytuacje wymagają natychmiastowej reakcji i umiejętności wykorzystania danego zdarzenia do promocji marek. Takie działania opierają się na real time marketingu. Termin ten jest niezwykle modny w ostatnim czasie, jednak niewiele osób wie, czym jest real time marketing. Jeśli i ty masz wątpliwości, przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się  jak wykorzystywać działania RTM w biznesie.

Czym jest real time marketing?

Real time marketing, nazywany w skrócie RTM to rodzaj działań marketingowych polegający na natychmiastowej reakcji na aktualne wydarzenia zachodzące w świecie rzeczywistym i wirtualnym, które są ważne dla całej populacji lub wybranej społeczności i zyskują duży rozdźwięk medialny. Wiele osób do real time marketingu zlicza również cykliczne wydarzenia, o których jest głośno w mediach np. Mistrzostwa  Świata w Piłce Nożnej czy rozpoczęcie roku szkolnego lub inne cykliczne święta.

Na czym polega real time marketing?

RTM polega na podejmowaniu przez przedsiębiorstwo działań promocyjnych, które wykorzystują aktualne wydarzenia. Opracowany przekaz musi być umieszczony szybko oraz być inteligentny, zabawny i odpowiadać na potrzeby odbiorców. Konieczne powinien nawiązywać również do działań/ produktów/usług przedsiębiorstwa.

RTM, gdzie go prowadzić?

Ze względu na to, że content przygotowany w oparciu o real time marketing wymaga, jak najszybszego rozdystrybuowania najlepszymi kanałami do dzielenia się nim są social media. Pozwalają one na stały kontakt z użytkownikami oraz eliminują pośredników, którzy mogą opóźnić przekazanie informacji. Social media sprawiają, że content rozprzestrzenia się szybko, a co więcej, użytkownicy sami mogą udostępniać go dalej. W przypadku stosowania real time marketingu przy świętach cyklicznych dobrym kanałem dystrybucji contentu jest również mailing.

Jak prowadzić real time marketing w firmie?

Wbrew pozorom prowadzenie działań real time marketingowych nie jest proste. Aby mogły one zaistnieć, konieczne jest przechwytywanie informacji, którymi interesują się potencjalni odbiorcy. Wymaga to od osoby odpowiedniego zrozumienia komentowanego faktu oraz jego konsekwencji. Co więcej, osoba tworząca tzw. newsjacking powinna umieć prognozować relacje odbiorców oraz znać ich preferencje i zainteresowania. Ne można też zapominać, że real time marketing jest ryzykowny. Umieszczenie wydarzeń w nieodpowiednim kontakcie może dla firmy stać się nie lada problem. Na swoje skórze doświadczyło to już wiele firm, a jako przykład można podać, chociaż ostatnią akcję marki Tiger związaną z Powstaniem Warszawskim. Jeśli chce się więc wdrożyć real time manekin w przedsiębiorstwie,  konieczne jest przewidzenie, w jakie sytuacje i na jakich zasadach się angażować, a jakie lepiej pominąć marketingowym milczeniem.

 

Jak obsługiwać klienta w e-sklepie?

0

Obsługa klienta w sklepie stacjonarnym to podstawa. To od tego, czy sprzedawca jest miły, profesjonalny i umie zachęcić do produktu uzależniony jest zakup. W sklepach internetowych jest jednak inaczej. Tutaj klient nie spotka się bezpośrednio ze sprzedawcą. Ma z nim kontakt mailowy, ewentualnie telefoniczny. Wielu właścicieli sklepów internetowych ten stan rzeczy utożsami z tym że obsługa klienta nie jest więc potrzebna. Jednak nic bardziej mylnego. Obsługa klienta w sklepie internetowym jest tak samo ważna, jak w tym stacjonarnym. Co więcej, może przynieść tyle samo korzyści. Jak obsługiwać klienta w e-sklepie? Poznajcie podstawowe zasady.

Obsługa klienta w biznesie internetowym

Obsługa klienta w e-sklepie w znacznej mierze wpływa na wizerunek firmy oraz na to, czy klient ponownie powróci na zakupy lub poleci produkty swoim znajomym. Dlatego też, chociaż klient nie ma bezpośredniej styczność z handlowcem, należy zadbać o to, aby w trakcie zakupów oraz po nich czuł się komfortowo. Aby tak było wcale nie trzeba wdrażać rozbudowanych systemów obsługi klienta, wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad.

Powiedz kim jesteś

Klient kupujący w Internecie, nie ma możliwość dotknięcia i sprawdzenia jak wygląda produkt. Nie ma też możliwości zobaczenia czy twoja firma naprawdę istnieje, czy jest tylko wymyślonym bytem internetowym. Dlatego też mimo popularności sklepów internetowych wielu klientów obawia się wysokokwotowych zakupów w Internecie.  Twoim pierwszym zadaniem w zakresie obsługi klienta będzie więc wzbudzenie jego zaufania poprzez profesjonalne zaprezentowanie się.

W tym celu warto uwidocznić na stronie numery telefonów  oraz adresy mailowe, można też zaproponować rozmowę przez czat lub inny komunikator. Konieczne trzeba umieścić dane rejestracyjne firmy, takie jak nip, regon i adres siedzimy – wtedy klient nie będzie traktował sklepu jak internetowego widma. Dobrym pomysłem jest również umieszczenie zdjęć pracowników i krótkich opisów o nich. Spersonalizuje to firmę i pokaże, że nie pracują tam roboty, ale konkretni ludzie.

Działaj wielokanałowo

Głównym miejscem działania e-sklepu jest Internet, dlatego musisz zadać, o to, aby działania prowadzone w sieci były spójne i realizowane w każdym kanale, na którym posiadasz konto. Oznacza to, że standardy obsługi klienta należy wdrożyć nie tylko w przypadku maili firmowych, ale także i wiadomości na Facebooku czy komentarzy na Instagramie. Klient bez względu na przez jaki kanał się z tobą kontaktuje, musi zostać tak samo dobrze obsłużony.

Nie trać czasu

W obsłudze klienta sklepu internetowego niezwykle ważny jest czas odpowiedzi na przesłane zapytanie. Klient nie chce czekać kilku dni, aż otrzyma informację zwrotną. Dlatego, jeśli nie odpowiesz natychmiast, będzie szukał konkurencji. Staraj się więc odpowiadać maksymalnie do godziny na przesłane zapytania mailowe oraz być dostępnym cały czas na Facebookowym czacie. Szybkie i miłe odpowiedzi, które nie kończą się na standardowym zapraszamy na stronę naszego sklepu, to podstawa dobrej obsługi klienta.

Automatyzuj komunikacje

Klienci lubią wiedzieć co się dzieje z ich zamówieniami. Oczywiście przesyłane każdemu z nich osobnego maila z powiadomieniem, że zamówienie zostało wysłane, jest niemożliwe, dlatego konieczne jest wdrożenie automatycznej komunikacji mailowej. Dzięki temu klienci będą mogli dowiedzieć się, jaki jest status zamówienia oraz kiedy mogą spodziewać się kuriera z przesyłką.

Dbaj o relacje

Obsługa klienta w sklepie internetowym nie powinna kończyć się wraz ze realizowaną transakcją. Jeżeli nie chce się, aby pierwsze zakupy nie były i tymi ostatnimi konieczne jest wdrożenie obsługi posprzedażowej. Ma ona na celu budowanie relacji i lojalności u klienta. Obsługa ta może się rozpocząć od podziękowania za zakup oraz przyznaniem rabatu na kolejne, obejmować zaproszenie do wystawienia komentarza czy wypełnienia ankiety, a w późniejszym czasie przesyłania informacji o nowościach. Takie wiadomości również mogą być generowane automatycznie.

 

Jak wybrać konto bankowe dla e-biznesu?

0

Wielu przedsiębiorców nie wyobraża sobie funkcjonowania bez konta bankowego. To z jego pośrednictwem wykonuje przelewy pensji dla pracowników, płaci za wynajem lokalu czy zakup towaru, a często także przyjmuje pieniądze od klientów za realizację usługi lub zakup towaru. Posiadanie konta jest także konieczne do prowadzenia rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Instytucje te rozliczają się tylko bezgotówkowo, a więc nie ma możliwości opłacenia składek czy podatku w ich kasie. W związku z tym obowiązkiem jest posiadanie rachunku bankowego. Wielu przedsiębiorców decyduje się łączy konto prywatne z firmowym. Jednak specjaliści podpowiadają, że nie jest to dobre rozwiązanie. Zobacz jak wybrać odpowiedni rachunek bankowy dla firmy.

Zalety osobnego konta firmowego?

Przepisy prawa nie zobowiązują przedsiębiorców do zakładania osobnego rachunku bankowego dla firmy. Zarówno małe, jak i duże podmioty gospodarcze firmowe pieniądze mogą trzymać na kontach osobistych ich właścicieli. Jednak zalet posiadania osobnego konta firmowego jest bardzo wiele. Oddzielny rachunek ułatwia prowadzenie rozliczeń księgowych, a także jest bezpieczniejszy przy kontroli Urzędu Skarbowego. Należy pamiętać, że inspektorzy mogą kontrolować jedynie konto bankowe, które jest wpisane do CEIDG.

Jak wybrać konto bankowe

Konta bankowe dla firm oferują wszystkie instytucje bankowe. Oznacza to, że wybór jest bardzo szeroki i przed wyborem konkretnego rachunku należy przeanalizować poszczególne propozycje. W tym miejscu należy nadmienić, że najprostszym i często też korzystnym rozwiązaniem jest założenie konta firmowego w tym samym banku, w którym posiada się rachunek osobisty. Ułatwia to formalność, a także pozwala na wykonywanie bez kosztowych przelewów pomiędzy tymi kontami.

Bez względu na to, czy skorzysta się z tego rozwiązania, czy też wybierze założenie rachunku bankowego dla firmy w innej instytucji, dobrze jest zapoznać się z informacjami dotyczącymi: opłat za prowadzenie rachunku, wykonywanie przelewów (krajowych i zagranicznych), wypłatę i wpłatę gotówki we wpłatomacie oraz oddziałach, opłaty za przelewy do ZUS i US. Przy wyborze konta bankowego dobrze jest zwrócić uwagę na przejrzystość i jasność panelu, możliwość wykonywania operacji on-line również w wersji responsywnej strony oraz dodatkowe produkty oferowane przez bank.

Karta bankomatowa przy koncie biznesowym

Istotnym elementem przy wyborze rachunku bankowego dla firmy są opłaty, jakie trzeba ponosić z tytułu karty do bankomatu. Zazwyczaj jej wydanie wiąże się z comiesięcznym wydatkiem. Banki proponują zwolnienie z niego, jeśli spełni się konkretne wymagania np. wykona określoną ilość transakcji kartą lub wyda ustaloną przez bank sumę. Dobrze jest zapoznać się z tymi warunkami i zastanowić czy taka karta będzie konieczna oraz, czy jesteśmy wstanie spełnić, postawione przez bank warunki.

Jak założyć bankowe konto firmowe?

Bankowe konto dla firm można założyć w stacjonarnym oddziale banku lub też on –line. Aby móc je otworzyć konieczne są podstawowe dane firmy, takie jak regon, nip, kody PKD, adres przedsiębiorstwa, dane kontaktowe oraz data rozpoczęcie działalności gospodarczej. W praktyce oznacza to, że konta nie da założyć się wcześniej niż przed oficjalnym otwarciem firmy. Dlatego przedsiębiorcy, którzy decydują się na założenie osobnego rachunku bankowego dla firmy, muszą pamiętać, aby po jego uruchomieniu dokonać stosownych zmian w CEIDG.

 

Gdzie sprzedawać w sieci?

0

Możliwość sprzedaży w Internecie zrewolucjonizowała rynek handlu. Sklepy internetowe zarówno w Polsce, jak i na świecie rosną jak grzyby po deszczu. Konsumenci mają możliwość kupienia w nich niemal wszystkiego od ubrań, przez elektronikę, aż do produktów spożywczych. Stale rosnąca konkurencja oraz wdrożenie nowych technologii spowodowało, że aby nie zostać wypartym z rynku e-sklepy ciągle muszą się rozwijać i poszukiwać nowych rynków zbytu. Walka pomiędzy nimi jest zacięta i zazwyczaj objawia się w coraz większych budżetach przeznaczanych na reklamę internetową. Jednak sama reklama to nie wszystko, ważne jest również to, gdzie sprzedaje się swoje towary. Zobacz, gdzie sprzedawać w sieci.

Strona internetowa dla sklepu internetowego

Strona internetowa dla e-sklepu to podstawa. Jest ona nie tylko wizytówką biznesu, ale i miejsce, gdzie klienci dokonują zakupów. W związku z tym witryna powinna być estetyczna, funkcjonalna i praktyczna.  Sklepy internetowe, które chcą czerpać duże zyski ze swojej działalności, powinny stale pracować nad swoimi stronami internetowymi i przywiązywać wagę do najmniejszych szczegółów np. zastosowanych kolorów czy opisów produktów. Własna strona www jest więc najprostszym i najczęstszym miejsce zawierania transakcji w sieci. Jednak jak pokazuje praktyka, nie warto poprzestawać tylko na niej.

Allegro i inne serwisy aukcyjne

Sklep internetowy, który chce dotrzeć do szerokiego grona klientów, powinien również postawić na sprzedaż swoich produktów na zewnętrznych platformach sprzedażowych i aukcyjnych. Mowa tutaj o takich serwisach jak Allegro czy eBay. Umożliwiają one dotarcie do dużej ilości osób bez  inwestowania w kosztowną reklamę. Serwisy te oferują e-sklepom założenie konta biznesowego, oznaczonego specjalnym znaczkiem i informującego potencjalnego klienta o tym, że zakupy są bezpieczne. Założenie takiego konta jest bezpłatne, natomiast sprzedaż opodatkowana jest prowizją pobierana przez portal zewnętrzny, a także opłaty za wystawianie aukcji. Należy również wspomnieć, że sklepy, które zdecydują się sprzedaż na Allegro, mogą liczyć na połączenie konta ze stroną internetową. Pozwala to na łatwe wystawianie aukcji oraz koordynowanie całego procesu zakupowego.

Galerie, czyli portale sprzedażowe

E-sklepy, które swoją działalność opierają na sprzedaży ekskluzywnych i ręcznie robionych produktów, do rynków zbytu mogą również zaliczyć portale sprzedażowe i galerie. Są to serwisy internetowe skupiające twórców i umożliwiające tworzenie własnych butików na nich.

Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem portalu i jest od niej pobierana określona w regulaminie prowizja. Aby jednak móc współpracować z taką galerią trzeba spełniać określone kryteria. Te luksusowe nie podejmą współpracy z każdym projektantem czy e-sklepem. Towary, które chce się sprzedawać, muszą być wysokiej jakości oraz być uzupełnione estetycznymi i profesjonalnymi zdjęciami. Inwestycje we współpracę jest więc dość spora. Jednak nawiązując ją, można liczyć na suport techniczny oraz promocję swoich produktów. Galeriami, z którymi można podjąć w współpracę w Polsce są DaWanda, Show Room, Pakamera czy Decobazaar.

 

Czy warto prowadzić bloga firmowego?

0

Blogi firmowe są już niemal podstawą prowadzenia marketingu internetowego. Wiele firm nie wyobraża sobie bez nich strategii content marketingowych i komunikacji z klientem. Stanowią one miejsce, w którym przedsiębiorstwa dzielą się swoją wiedzą branżową, opowiadają historie o marce i produktach oraz budują wizerunek ekspercki. Nadal są jednak w sieci biznesy, które zastosowana się czy blogi firmowe to dobra forma marketingu i promocji. Ich główną obawą jest to, czy poradzą sobie z pisaniem tekstów oraz, czy prowadzenie bloga firmowego przyniesie efekty sprzedażowe.

Na to, czy prowadzić bloga firmowego jest tylko jedna odpowiedź: tak, ale… prowadzenie bloga firmowego faktycznie przynosi dużo profilów przedsiębiorstwu, o których opowiemy poniżej. Jednak zyski z prowadzenia bloga firmowego są możliwe tylko wtedy, kiedy faktycznie do tego zadania podejdzie się profesjonalnie i z pomysłem. Wrzucanie mało atrakcyjnych notek, brak systematyczności, a co gorsza kopiowanie treści z innych stron www i portali może bardziej zaszkodzić, niż pomóc w działaniach marketingowych. Co więcej, praktyki takie jak kradzież cudzego tekstu mogą przyczynić się do problemów z prawem.

Dlatego też, zanim uruchomi się bloga firmowego, należy przemyśleć: jaka będzie jego tematyka, skąd będzie czerpać się treści (pisać samodzielnie, zlecać copywritterowi), do kogo będzie się pisać i w jaki celu, jak często, jak będzie się promować bloga firmowego, jakie cele się chce osiągać z pomocą tego narzędzia promocji.

Zalety prowadzenie bloga firmowego

Wielu klientów decyduje się na zakupy w oparciu o znalezione w sieci informacje. Blog firmowy jest więc doskonałym miejscem do nawiązywania relacji oraz łączenia potencjalnych i obecnych klientów z marką. Jest on źródłem informacji o firmie i przestrzenią, gdzie można rozwiewać wątpliwości klienta co do produktu. Dobrze prowadzony content marketing pozwala na przekonanie go do skorzystania z usługi czy produktu bez prezentowania mu tradycyjnej oferty sprzedażowej. Co więcej, blog firmowy pozwala się postawić w roli klienta, a więc lepiej rozpoznać jego problemy i potrzeby. A to pierwszy krok do udoskonalania swojego biznesu i poprawy jakości. Nie bez znaczenia jest również fakt, że część klientów nie wie jakich produktów poszukuje. Przykładowo osoba, która chce zaaranżować małą kuchnię, może nie wiedzieć, że jednym z lepszych rozwiązań jest montaż zlewu narożnego. Co oznacza, że nie będą takich produktów szukać w wyszukiwarce. Trafiając na artykuł blogowy sklepu z wyposażeniem kuchennym, może się dowiedzieć o takim rozwiązaniu i zakupić proponowany w tekście zlew. Blog jest więc narzędzie, które pozwala pokazać, w jaki sposób można wykorzystać sprzedawane produkty oraz pozwala na odkrycie potrzeb klienta.

Powadzenie bloga na stronie firmowej to także doskonale działanie uzupełniające pozycjonowanie witryny. Tzw. długi ogon można budować dzięki artykułom, które bardzo dobrze indeksują wyszukiwarki internetowe. Natomiast ciekawe artykuły, które będą udostępniane w sieci np. w social mediach, są źródłem cennych linków do strony. Google, które lubi świeży content strony z blogami wyświetla też chętniej i częściej, niż te na, których treści nigdy nie są aktualizowane.

Niewątpliwą zaletą bloga firmowego jest też możliwość budowania przez firmę wizerunku specjalisty w danej dziedzinie. Jest to szczególnie ważne, jeśli firma działa w branży specjalistycznej i takiej, w której potrzebna jest fachowa wiedza.

 

ZOBACZ TEŻ