W obecnej dobie kryzysu wiele firm przeżywa znaczne trudności. Przedsiębiorstwa, które dalej chcą zachować dobrą pozycję na rynku, muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Wiele osób stawia więc na sprzedaż online. Jak to robić skutecznie?
Jak skutecznie sprzedawać online?
Przestawiając się na sprzedaż online, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, znacznie trudniej jest utrzymać uwagę klientów rozmawiając przez Skype lub telefon, niż ma to miejsce na żywo. Dlaczego? Niektórzy mogą mieć pootwierane dodatkowe zakładki w komputerze, które zdarza im się przeglądać podczas rozmów biznesowych. A same video-rozmowy – zwłaszcza, gdy jest ich kilka jednego dnia – potrafią bardzo męczące. Ponadto, ludzie, którzy więcej czasu spędzają w domu, chętniej szukają informacji na własną rękę w Internecie, zamiast ograniczać się do rozmów z dostawcami.
Jak się dostosować do tej nowej rzeczywistości? Nasz przekaz powinien być jeszcze bardziej dostosowany do potrzeb klienta. Musi przekazać mu najważniejsze informacje w formie krótkiej, zwięzłej i ciekawej. Zamiast zajmować klientowi godzinę, lepiej opowiedzieć o przygotowanym rozwiązaniu w kilku zdaniach – ewentualnie pokazać 3 slajdy, zamiast 20. Podstawą we współczesnych czasach jest też dobra strona internetowa, która zachęca do kontaktu.
SMS marketing
SMS-y stają się coraz ważniejszym elementem skutecznego marketingu. Ludzie cały czas znajdują się w biegu i nie mają czasu na bezpośrednią komunikację – co więcej, każdy z nas ma smartfona. Dlatego spersonalizowane, ukierunkowane wiadomości tekstowe stają się bardzo skuteczne. Co za tym przemawia? SMS marketing to dużo bardziej bezpośrednie rozwiązanie niż email lub media społecznościowe. SMS-y pozwalają na używanie skrótów, dzięki czemu klienci szybko mogą zapoznać się ze słowami kluczowymi, które pozostaną w ich umysłach. Wiadomości tekstowe można też skutecznie łączyć z innymi kanałami, na przykład wysłanie SMS o treści: „Czy przeczytałeś nasz email” skutecznie zwiększy współczynnik otwierania wiadomości e-mail.
Kiedy takie rozwiązanie okazuje się szczególnie skuteczne? Podczas kampanii okolicznościowych SMS może stanowić doskonały bodziec zakupowy. Klient może otrzymać wiadomość w dniu swoich urodzin z poinformowaniem, że w skrzyńce mailowej, czeka na niego atrakcyjna oferta. Dotyczy to również różnych świat i innych okazji. Warto korzystać też z kampanii konkursowych, podczas których zainteresowani za pomocą SMS-u zwrotnego mogą odpowiedzieć na pytanie. Jest to także skuteczny sposób na przypomnienie o ważnym wydarzeniu oraz powiadomienie klienta o dobrej promocji.