Ciekawe, merytoryczne teksty na stronę WWW w naturalny sposób zwiększają liczbę odwiedzających ją użytkowników oraz podnoszą jakość witryny. Z pewnością chciałbyś się dowiedzieć, o czym warto pamiętać, tworząc treści na stronę internetową. Wychodząc naprzeciw Twoim oczekiwaniom, stworzyliśmy artykuł, w którym poruszamy najważniejsze kwestie.
Teksty na stronę WWW – co powinny zawierać?
Jak pisać teksty na stronę internetową, które są merytoryczne, zgodne z zasadami pozycjonowania, i co najważniejsze – zwiększają sprzedaż? Oto kilka ważnych cech dobrych tekstów na stronę WWW, o których warto pamiętać.
Trafne słowa kluczowe
Wybór odpowiednich fraz kluczowych jest pierwszym elementem, o który powinieneś zadbać, tworząc tekst na stronę WWW. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe są niezbędne, by Twoja strona była widoczna w Internecie i użytkownicy mogli ją odwiedzić. Całe szczęście, nie musisz zgadywać, jakie hasła będą dobre dla Twojej strony – istnieją narzędzia, które znacznie ułatwiają ten proces. Zaliczamy do nich między innymi Answer The Public czy Ubersuggest.
Język korzyści
Bardzo istotną kwestią jest zadbanie o to, by teksty na stronę były napisane językiem korzyści. Ten styl pisania ma na celu przedstawienie klientowi wszystkich zalet płynących z zakupu, a tym samym – zachęca do zakupu. Poinformuj klienta, co zyska, by wzbudzić w nim emocje i nieodpartą chęć posiadania tego produktu.
Dostosowanie do grupy docelowej
Przed realizacją treści, warto zastanowić się, kto będzie głównym odbiorcą tekstu i do niego dostosować styl pisania. Strony z zabawkami dla dzieci będą wymagały innego języka niż witryna zakładu pogrzebowego – jest to oczywiste. Dlatego musisz się dowiedzieć, kim jest statystyczny klient. Możesz posłużyć się darmowymi narzędziami do identyfikowania grupy docelowej, jakim jest przykładowo Google Analitycs.
Prostota wypowiedzi
Teksty na stronę WWW muszą być zrozumiałe dla każdego użytkownika, jeśli nie chcemy tracić potencjalnego klienta. Zdania powinny być krótkie, zwięzłe i trafiające w sedno. Nie warto używać fachowej nomenklatury w artykułach (oczywiście, jeśli nie jest to konieczne), bo większość użytkowników i tak nie zrozumie, o czym do nich mówimy.
Unikalność
Unikalność strony jest jednym z najważniejszych elementów, jakie Google bierze pod uwagę, oceniając daną stronę i nadając jej określoną pozycję w wyszukiwarce. Dlatego właśnie teksty publikowane w Internecie powinny być oryginalne i nieszablonowe.
Odpowiedni podział tekstu
Zastosuj odpowiednie śródtytuły oraz akapity, by treść była przejrzysta i łatwa w nawigacji. Słowa kluczowe możesz bez obaw pogrubić, by wyszczególnić w tekście to, co najważniejsze.
Urozmaicenie
Nudny blok tekstu może skutecznie zniechęcić użytkowników do przeczytania Twojego artykułu. Wzbogacaj go różnego rodzaju materiałami (zdjęciami, infografikami, filmami), by treść była przyjazna i zatrzymywała czytelnika na dłużej.
Podsumowanie
Przywołane przez nas wskazówki z pewnością nakierują Cię, jak zacząć tworzyć dobre teksty na stronę WWW. W razie jakichkolwiek kłopotów z pisaniem – gdyż ten proces nie należy do najłatwiejszych – zawsze możesz zgłosić się do profesjonalnego agencji copywriterskiej, która zadba o wszystkie aspekty skutecznego tekstu.