W dzisiejszym świecie biznesu czas staje się towarem deficytowym. Prowadzenie własnej firmy, czy to małej czy całkiem dużej wymaga nierzadko poświęcenia się przedsiębiorcy i pracy w bardzo dużym wymiarze godzin. Na szczęście istnieje pewien sposób dzięki któremu można sobie pomóc w tak ważnej dla działania przedsiębiorstwa dziedzinie jak IT. To outsourcing.
Czym jest outsourcing IT?
Najprościej mówiąc jest to przeniesienie na firmę zewnętrzną obowiązków związanych z szeroko pojętą obsługą sieci czy też systemów komputerowych. Dla wielu firm zakres outsourcingu IT nie kończy się jedynie na prostych czynnościach takich jak instalacja nowych komputerów czy ich serwis. Często jest to również pełna obsługa serwerów, baz danych sklepów internetowych, zarządzanie jakością obsługi Klienta internetowego, aktualizacje oprogramowania czy wprowadzanie do systemów modyfikacji wymaganych przez prawo. Ważną kwestią jest również to, że firmy świadczące usługi outsourcingu IT potrafią w sposób pewny i bezpieczny uchronić dane przedsiębiorcy i jego Klientów przed niepowołanym dostępem osób trzecich. W ramach umowy możliwe jest też wykonywanie cyklicznych kopii zapasowych, co w przypadku bardzo poważnej awarii lub utraty sprzętu IT np. w wyniku pożaru ma niebagatelny wpływ na późniejsze działanie firmy (dane kontrahentów, dostawców itp.)
Jak więc widać korzyści outsourcingu IT są ogromne i niezwykle istotne z punktu widzenia nawet małych przedsiębiorstw w których sieci komputerowe nie są specjalnie rozbudowane. Do powyższych można zaliczyć również fakt, że ta forma wsparcia przekłada się bezpośrednio na oszczędności w firmie, chociażby w postaci braku konieczności zatrudnienia na etat informatyka, a to już wymierna kwestia finansowa szczególnie dla mikro i małych przedsiębiorstw. Należy podkreślić że outsourcig jako usługę można zaliczyć w poczet kosztów uzyskania przychodu, a wybór ofert outsourcingu IT na rynku jest dosyć duży, tak więc każdy prowadzący biznes znajdzie na nim coś dla siebie na dogodnych warunkach.