Każdy przedsiębiorca ma jeden nadrzędny cel, jakim jest nim zarabianie. Nie inaczej jest w przypadku biznesów internetowych. Podobnie jak te stacjonarne mają one przede wszystkim przynosić zysk. Temu celów podporządkowane są zazwyczaj wszystkie działania reklamowe i promocyjne. Niestety wielu przedsiębiorców borykają się z niską sprzedażą w sklepie internetowym. Przyczyn takie stanu rzeczy może być wiele. Od tego, czy się je diagnozuje i znajdzie na nie receptę zależy wysokość dochodów. Zobacz jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Wygląd i działanie

Wielu przedsiębiorców szukających odpowiedzi na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie nie zdaje sobie sprawy z tego, że przyczyny tej niskie mogą być bardzo trywialne. Niska sprzedaż bardzo często jest pokłosiem złego wyglądu sklepu i kiepskiego działania strony internetowej. Dziś klienci są przyzwyczajeni do tego, że strona www ma być estetyczna i ładna, a także odpowiadać im gustom. Dobrze też, jeśli jest łatwa w obsłudze. Kolejny istotny element to responsywność sklepu internetowego – jeśli nie jest on dostosowany do urządzeń mobilny, traci się cennych klientów, a co więcej strona jest gorzej czytana przez wyszukiwarki. Chcąc poprawić wyniki sprzedażowe, należy więc przyjrzeć się:

  • Ogólnemu wyglądowi e-sklepu
  • Eksponowaniu produktów
  • Opisowi i zdjęciom prezentującym dany produkt
  • Nawigacji na stronie www
  • Responsywności e-sklepu

Koniecznie należy sprawdzić, czy elementy strony są rozmieszczone zgodnie z eyetrackingiem, posiadają odpowiednie rozmiary i kolory.

Zaufanie i profesjonalizm

Przyczyną braku sprzedaży może być też brak zaufania do firmy oraz postrzeganie jej jako tej nieprofesjonalnej. Na taki wizerunki może składać się wiele rzeczy np. brak opinii i rekomendacji, błędy w opisach produktów, nieuzupełnione pod strony czy ikony kierujące do social mediów, które nie są aktualizowane. Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, należy wyłapać takie elementy oraz je zneutralizować. Można też postawić na rozpoczęcie działań budujących pozytywny wizerunek firmy np. założenie bloga eksperckiego, udzielanie się w dyskusjach branżowych itd.

Zwiększenie działań marketingowych

Chcąc zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, należy liczyć się z tym, że konieczne jest również przeznaczanie większych sum na działania marketingowe. Samo zwiększenie budżetu marketingowego to jednak nie wszystko, konieczne jest również szukanie nowych kanałów dotarcia i komunikacji z potencjalnym klientem.  Bazując ciągle na tych samych, utartych schematach nie można liczyć na coraz wyższe zyski. Dlatego też warto pomyśleć o rozszerzeniu działań marketingowych oraz optymalizowaniu tych już podejmowanych.

Rozwój kadry firmowej

Myśląc o zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym, należy pod uwagę wziąć, że niska lub niewystarczająca sprzedaż nie jest wynikiem nie odpowiednio dobranej kadry, lub jej braku. Jeżeli pracowników jest za mało i nie ma kto np. odpisywać na maile klientów, zwiększenie sprzedaży może być dość trudne. Przyczyną niskiej sprzedaży mogą być też niekompetentni pracownicy, wtedy warto pomyśleć o szkoleniach np. z obsługi klienta czy o wymianie kadry.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ