Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że teksty zamieszczone na stronie www mają znaczenie dla odwiedzających. Nie są one tylko wypełnieniem pustego miejsca, ale i mają jasny cel. Może nim być budowa zaufania czy aktywna sprzedaż. Działają tak nie tylko opisy produktów czy teksty umieszczenie w dziale oferta, ale również i ten główny, który znajduje się w zakładce o firmie czy o nas. Jak pokazują statystyki, to właśnie ta strona serwisu jest jedną z najczęściej odwiedzanych. Oznacza to, że przedsiębiorca, który chce tam zmieścić przekonujące copy, powinien zastanowić się, jak napisać tekst o firmie.
Jak (nie) pisać tekstu o firmie na stronę www?
Większość przedsiębiorców opracowując teksty na stronę www, skupia się na swojej marce. Opisuje, kiedy ona powstała, jakie zdobyła nagrody oraz jaka to nie jest wsypania, cudowna i rozwojowa. Niestety takie rzeczy mało kogo interesują, a przynajmniej nie na pierwszym etapie zaznajamiania się z firmą. Zbytnie skupienie się na sobie oraz nie umiejętność przekazania, co ma się do zaoferowania odbiorcy, to jeden z podstawowych błędów tekstów o firmie, jaki można spotkać.
Wysoka jakość, korzystna cena, usługa szyta na miarę, tradycja z połączona z nowoczesnością, profesjonaliści w każdym calu – to teksty, które znajdują się, w co drugim tekście o firmie umieszczonym na stronie www. Z takich wyrażeń nic nie wynika. Pasują one do każdego i do nikogo. Usuwając nazwę twojej firmy z tego test, można by wkleić taki sam tekst o firmie na stronie konkurencji. Takie teksty są zbyt ogólne i za mało w nich konkretów – to kolejny błąd, który popełnia się przy ich tworzeniu.
Tworząc tekst na podstronę o nas, chce się brzmieć mądrze i desygnowanie. Ustalenie sobie takiego celu sprawia, że bardzo wielu przedsiębiorców używa długich zdań, kwiecistych wyrażeń i dużej ilość przymiotników. Tymczasem w Internecie nikt nie ma czasu (i ochoty) czytać dwustronicowych wypracowywań, o tym, jak wspaniale jest przedsiębiorstwo, w którym ma zamiar dokonać zakupów.
Jak napisać dobry tekst o firmie na stronie www?
Przede wszystkim pisząc tekst o firmie na stronę internetową, unikaj powyższych błędów. Postaw na autentyczność i napisz, co cię faktycznie wyróżnia spośród innych firm z branży np. to, że sprzedajesz tylko produkty wyrabiane ręcznie, albo importujesz materiały z Peru itd. Unikaj też sloganów – frazy takie jak indywidualne podejście czy wieloletnie doświadczenie nie działają na klienta, który czytał je już kilkadziesiąt tysięcy razy na innych stronach.
Pisząc tekst o firmie postaw też na język korzyści. Przekaz swoim klientom co ty możesz dla nich zrobić i w czym im pomóc. Nie zapominaj również o emocjach i historiach. Ludzie je bardzo lubią, skorzystaj tutaj z zasad pisania testów opartych na storytellingu.
Postaraj się również, aby twój tekst był prosty, jasny i krótki – dzięki temu masz szansę, że internauci przeczytają go do końca. I na koniec ważna kwestia: estetyka tekstu. Stosuj nagłówki, dziel tekst na akapity i pamiętaj o wyliczeniach. Takie zabiegi sprawiają, że tekst o firmie jest czytelniejszy i lepiej się go czyta.