Prowadząc sklep internetowy zawsze może pojawić się moment, kiedy po początkowej prospericie, nagle słupki sprzedaży zaczną regularnie maleć. Jak zabezpieczyć się przed taką sytuacją i przede wszystkim jak sobie z nią poradzić? Poniżej znajdziecie kilka skutecznych rozwiązań, które mogą reaktywować Wasz e-commerce i ożywić sprzedaż!
Zacznij prowadzić bloga
Produkty w dobrych cenach i o wysokiej jakości to jedna kwestia, ale nie można przy tym zapominać także o jakościowym contencie na stronie. Blog może być bardzo skutecznym sposobem kierowania ruchu na stronę internetową. Dzięki wartościowym poradnikom można zdobyć nowych-stałych klientów.
Co ważne, dobrze prowadzony blog e-commerce wspomaga także pozycjonowanie witryny. Z kolei lepsze pozycje w wyszukiwarkach powinny wymiernie przełożyć się na sprzedaż kluczowych dla sklepu produktów. Zyskujemy dwa w jednym.
Wykorzystaj reklamy digitalowe
Obecnie istnieje wiele reklamowych możliwości, by skierować ruch na stronę sklepową i zbudować wysoki współczynnik konwersji. To aż wstyd z nich nie korzystać! Szczególnie, że Google Ads czy Facebook Ads to rozwiązania relatywnie tanie, które pozwalają utrzymać sprzedaż na określonym pułapie za relatywnie niską cenę.
Co prawda dokładne targetowanie reklam wymaga specjalistycznej wiedzy, jednak jest w Polsce wiele agencji czy freelancerów, którzy wesprą w zakresie optymalizacji kampanii digitalowej. Warto skorzystać z ich wsparcia, by maksymalnie wykorzystać swój budżet reklamowy i nie przepalać go na mało skuteczne testy.
Wykorzystaj bazę, którą masz
Masz już bazę klientów? Wyślij do nich mailing! To skuteczne przypomnienie o Twoim sklepie i Twoich specjalnych ofertach. Dobrze przygotowany mailing może korzystnie wpłynąć na budowanie sprzedaży i być ważnym punktem lejka.
Zastosuj remarketing
Jeśli Twój sklep działa od dłuższego czasu, a Ty masz w witrynie zaimplementowany pixel Facebooka czy kod remarketingowy Google, to warto wykorzystać remarketing. To doskonały sposób, by przypomnieć swoim klientom/niedoszłym klientom o swoim sklepie. Poprzez kampanię remarketingową stwarzamy wrażenie wszechobecności marki, a jednocześnie możemy zaproponować specjalne oferty dla osób, które nie sfinalizowały transakcji.
Umiejętnie wykorzystany remarketing to doskonały sposób na domknięcie sprzedaży i poradzenie sobie z porzuconymi koszykami zakupowymi, co od lat jest zmorą właścicieli sklepów internetowych.
Atrakcyjne opisy produktów.
Większa wagę przyłóż także do opisów produktów. One również mają niebagatelny wpływ na decyzje zakupowe. To przecież karta produktu i jego opis są często ostatnim punktem przed sprzedażą. Warto opracować je nie tylko w sposób kreatywny, ale przede wszystkim zgodny z prawdą i dokładnie opisujący właściwości towaru. Przejrzystość komunikacji ma tym w kontekście nieocenione znaczenie.
Jeśli wykorzystasz powyższe wskazówki, to masz szanse ożywić sprzedaż w swoim sklepie bez znaczącego obniżenia cen. To proste metody pozwolą Ci ponownie zaktywizować Twój e-commerce i dać mu drugi oddech!
Chcesz ożywić swój sklep internetowy?